vineri, 3 iulie 2009

De ultimă oră... (I)

V-am rămas datoare cu ceva informaţii de ultimă oră. Este a doua săptămână deja, de când ne bucurăm de adevărata vară suedeză (ce durează doar în iulie şi august) cu temperaturi de peste 25 de grade şi mult polen de iarbă :)) (cunoscătorii ştiu la ce mă refer :) :( Am aşteptat aceste două luni cu mare nerăbdare; aflasem că luna iunie, considerată, calendaristic, lună de vară, este destul de rece şi extrem de ploioasă, dar după Midsommar ştiam că vom putea scoate de la naftalină sandalele, bermudele şi tricourile! Ceea ce s-a şi întâmplat! Aşa că, săptămâna trecută, după o firească oscilare între bluzele cu mânecă lungă şi tricouri, am putut să mă bucur de soarele blând de vară suedeză, la picnicul de vineri, de sfârşit de semestru. Toate bune şi frumoase, vreme însorită, am stat la iarbă verde (tunsă), cu colegii şi profele, am jucat brännboll, am povestit despre planurile de vacanţă, într-un cuvânt, a fost o atmosferă relaxantă, ca de sfârşit de an şcolar :)

Doar că, odată cu vremea frumoasă de iulie, când iarba creşte, creşte, de nu se mai opreşte şi înfloreşte ... creşte şi înfloreşte, la cote dramatice, aş putea spune, şi alergia mea la polenul ierbii :(  La Bucureşti, cum venea vara şi ma plimbam prin spaţii verzi, puţine de altfel şi poluate şi alea, strănutam, îmi lăcrimau ochii, îmi curgea nasul, în fine, simptome controlabile şi nu atât de frustrante, cum s-au dovedit a fi aici, când, la a doua încercare de picnic, duminică, la iarbă înaltă, de data aceasta, s-a lăsat, după nici cinci minute de inspirat polen de iarbă, cu ditamai alergia însoţită şi de o puternică stare de anxietate. Aşa că, m-am văzut nevoită să părăsesc locul crimei şi cu ochii umflaţi, cu picioarele băşicate, cu mâncărimi intense, strănutând şi lăcrimând de zor, am făcut cale întoarsă către locurile cimentate.  

Concluzia? Înarmată cu medicamente contra alergiilor, mă văd nevoită să stau mai mult prin casă, să-mi doresc să plouă şi să treacă mai repede vara sau, mai bine zis, să scadă nivelul de polen al ierbii, pe care, mai nou, îl monitorizez prin intermediul siteului http://www.pollenrapport.com/, unde sunt prezentate, zilnic, valorile maxime şi minime de polen ale diferitelor specii de plante care provoacă alergii.

Pentru o mai bună documentare, vă invit să accesaţi următoarele linkuri informative:


5 comentarii:

raluca spunea...

Cel mai bun remediu ptr a scapa de alergie este un vaccin.Nu o sa mai ai probleme cu alergiile.............verile urmatoare ce faci??tot asa pierzi luna iulie stand in casa??O piscatura si ai scapat.Suferintele la dentist au fost de mii de ori mai mari...Gandeste-te...

delma spunea...

da, pe alea le-am gasit si eu, multumesc, oricum

delma spunea...

a, am terminat de citit postul si m-am prins. naspa rau sa ai alergie la ceva atat de frumos.

delma spunea...

si pentru cei care nu stiu ce e polenul de iarba?

delma spunea...

sunt offtopic dar ai idee de vreun dictionar roman-suedez? mersi!