sâmbătă, 11 ianuarie 2014

Mantie albă pentru zile întunecate

Ca un obicei împământenit, dorm cu jaluzelele trase. Și cu ceasul proiectat pe tavan. Ca să am control asupra timpului, evident, mai ales că orele mele de trezire sunt prea matinale.

Astăzi am urmat același ritual de trezire, urmărind cu ochii mijiți cifrele roșii, fluorescente, proiectate deasupra patului și, nemulțumită că și într-o zi de sâmbătă m-am trezit tot din reflex, ca într-o zi lucrătoare, am decis să mai rămân în așternut o bucată de vreme.

Când, într-un final, m-am hotărât să cobor din pat și să-mi urmez activitățile cotidiene, am dat cu ochii de fereastra cea mare din sufragerie care îmi dezvăluia peisajul din fața blocului, acoperit de un strat generos de zăpadă.

După mai bine de două luni de iarnă camuflate în spirit de toamnă târzie, cu un Crăciun și un început de An Nou impregnate de burniță și ploaie mocănească, parcă îți doreai ca cenușiul cerului și umezeala aferentă să nu mai creeze senzația permanentă de înserare și să capete o notă mai optimistă.

De care am dat și eu dovadă, de altfel, prin chiot, la propriu, la vederea albului de afară. Fără să mă mai gândesc la cum se simt gradele pe minus, după ce petreci ore bune cu copiii afară, în zăpada de care am cam dus lipsă până acum.
 
O prognozaseră, iar eu o intuiam și o așteptam. Știu, poate părea ciudat, mai ales că Suedia este recunoscută pentru iernile sale lungi, bogate în zăpadă. Și poate tocmai de asta i-am simțit atât de mult lipsa. Pentru că în contextul întunecat din acest colț de lume își are rostul ei de a lumina, de a îmbia la diferite activități în aer liber și de a întreține buna dispoziție în serile lungi de iarnă care încep de pe la 3 după-amiaza. 
 
 

12 comentarii:

dana spunea...

Ce frumos! Tot astept si eu aici, dar deocamdata e primavara... ceea ce nu e foarte rau, oricum :)

Svea spunea...

Stiu ce vrei sa spui, doar ca aici se simte tare ciudat. Faptul ca a fost mai cald ca de obicei in perioada asta si ca nu mi-au inghetat bulbii pe balcon chiar m-a avantajat. Ca irisii au dat tije destul de lungute nu a facut decat sa-mi sporeasca ingrijorarea pentru zilele geroase ce vor urma. Dar ce m-a deranjat cel mai mult pana acum a fost combinatia deloc inspirata de cer cenusiu, apasator si umezeala care te faceau sa ai impresia de inserare permanenta.

Amelia & Mihai-Stefan CHIRCA spunea...

Frumoasa iarna se anunta de acum incolo! Numai bine va dorim!

cristina spunea...

Am reusit, in sfarsit, sa evacuam iarna din Indiana! :) Sa mai stea si pe la altii ;)

Svea spunea...

Dap, e frumoasa! Si, mai ales, luminoasa! Deocamdata de asta am cel mai mult nevoie ;)

Cristina, multumesc de generozitate! Chiar o asteptam si tanjeam dupa ea! ;)

ghemulet spunea...

Vai cat de frumooos.Si noi dormim cu draperiile trase si as vrea si eu sa am surpriza asta dimineata.Si la noi a fost o iarna extrem dar extrem de saraca in zapada...cel putin fata de anul trecut...
Sa te bucuri de zapada,sa faci ingerasi si oameni de zapada...sa te bulgaresti..sa fi iar copil.Te imbratisez!

Svea spunea...

Merci, Ghemulet! Chiar ca imi era extrem de dor de zapada si de temperaturi scazute! Suna ciudat, stiu, dar in coltul asta de lume, isi au farmecul lor. Si ceva imi spune ca voi avea parte de ele destul de mult! Si de activitati de sezon, in aer liber, cat cuprinde! Te imbratisez si eu!

Unknown spunea...

Ce surpriza frumoasa ai avut. Vreau si eu zapada multa.

In Constanta au aparut ghioceii prin gradini si parca este primavara.

ghemulet spunea...

Sper ca esti bine,Vroiam sa te slaut...La noi a venit primavara deja.
Te imbratisez!

ghemulet spunea...

Ghiocelul

Din clăbucii de zăpadă,
Un ghiocel bucuros
Scoţând capul spre lumină,
Se laudă copilăros:

- Uite aşa, cât sunt de mic,
Într-un picior mă ridic,
Mă lupt cu zăpada rece,
Nici o floare nu mă întrece,

Sunt un mărţişor râvnit,
Primăverii,
Poarta florilor deschid.

ghemulet spunea...

La multi ani de ziua femeii.Sa fi iubita si sa zambesti.



"Rondel de 8 Martie

Femeia e ceva miraculos,
Ce ne transmite-o dulce frenezie;
De-aceea-i adresez un gand frumos
Si ii dedic modesta-mi poezie.

In fata ei eu ma inchin pios
Cat vremea nu e inca prea tarzie;
Femeia e ceva miraculos,
Ce ne transmite-o dulce frenezie.

Cuvintele imi par ca-s de prisos
Si-as vrea sa am mai multa fantezie,
S-o venerez si sa-i aduc prinos;
E si balsam, e si anestezie...

Femeia e ceva miraculos "

Svea spunea...

Multumesc frumos, Ghemulet! Chiar daca nu mi-am mai accesat de ceva vreme blogul si am primit gandurile tale frumoase cu intarziere, ma bucura mult. Mi-ai facut o surpriza frumoasa, ca de obicei. O primavara frumoasa si vesela iti doresc si tie. Si sper, zilele acestea, sa revin in peisajul blogosferic cu forte proaspete. Te imbratisez!