vineri, 28 martie 2014

De prin balcon adunate și inapoi la lume date

Peste trei zile mai întoarcem o filă din calendar și trecem deja în cea de-a patra lună a anului. Uimitor de repede se succed zilele și chiar dacă sună a clișeu, nu mă pot abține să nu fac și eu remarca asta.
 
Anul acesta am fost norocoși, pot spune, fiind răsfățați cu o iarnă blândă, deși întunecată ca de obicei. O iarnă albă, scurtă, care a lăsat cu generozitate timpurie loc spre instalare gradelor pe plus, favorizând ghioceii, brândușele și alte minunății florale primăvăratice.
 
Tot anul acesta am experimentat pentru prima dată plantarea de cu toamnă a varii bulbi (brândușe, zambile, lalele, iriși etc) în jardiniere pe balcon. Norocul începătorului a făcut să am parte de condiții meteorologice favorabile care nu au condus la degerarea micilor mele lădițe păstrătoare de comori primăvăratice.
 
Și uite așa am întâmpinat primăvara cu tulpinițe timide ce și-au făcut apariția încurajate de razele calde de început de martie. Au urmat, ulterior, zile mai friguroase și capricioase, cu viscol subit și vânt puternic. Norocul a fost că am balcon tip lojă iar jardinierele erau încă la adăpostul creat pentru gradele multe pe minus din timpul iernii.
 
 
 
Iar acum mă desfăt cu narcisele care au înflorit primele. Am avut două tipuri de bulbi. Unii de anul trecut, rămași de la narcise micuțe și gingașe, crescute în ghiveci și alții mai vechi, de vreo patru ani, de la narcise mai mari și viguroase, tot la ghiveci. Cele micuțe au fost mai vrednice, celelalte se lasă încă așteptate.
 

 
Nici celelalte flori nu se lasă mai prejos și își urmează ciclul, încet dar sigur. Plănuiesc o descindere de weekend (ușor întârziată) pentru procurare de noi semințe pentru un balcon văratic înflorit la maxim. O să vă țin la curent, pe parcurs.
 


6 comentarii:

Vulpita Calatoare spunea...

Plantutele tale sunt minunate si iti doresc sa ai mereu "norocul incepatorului"! :-)
Pozele cu "macro" imi plac foarte mult, mi-ar placea si mie sa pot face astfel de poze insa aparatul meu nu este chiar atat de performant, inca tanjesc dupa unul cu care sa pot surprinde detalii dintre cele mai fine!
Toate cele bune!

ghemulet spunea...

Si la mine a fost tot primul an in care am plantat bulbi dar i-am pus in pamant ....Acum,ma incanta maxim postare ata pentru ca dupa ce se trec florile,vreau sa scot bulbii din pamant si s aii pun in ghivece...(am probleme cu catelusa care la calca mereu)...Si,eventual sa le bag asa in beci la intuneric ...Dar aveam retineri gandindu-ma ca nu fac bine...vazand experienta ta..cred ca asa am sa fac pana la urma...Si eu am urmarit cu ochi de soim fiecare varf care iesea din pamant...AU iesit,slava Domnului..toti bulbii .
O zi frumaosa draga mea.

Svea spunea...

Multumesc frumos, Vulpita calatoare, pentru vizita! Dar si pentru gandurile frumoase. Fotografia e o pasiune de-a mea mai veche care ma relaxeaza si imi cultiva latura artistica. O fac cu placere si sper sa o fac din ce in ce mai bine ;)

Ghemuletz, chiar m-am gandit la tine cand am scris postarea. Poate nu o sa-ti vina sa crezi, dar e adevarat. Experimentul de anul acesta s-a dovedit de bun augur pana acum. Haha, exact, cu ochi de soim am stat si eu, dar mai ales cu nerabdare de copil ce asteapta cadourile de Craciun ;) Pana acum sunt in grafic, desi am ceva emotii cu irisii, fiindca am inteles ca radacinile lor necesita spatiu generos, iar eu i-am cam inghesuit intr-o jardiniera ingusta. O sa vedem acum. Cat despre bulbi, si eu am avut mari retineri, mai ales ca citisem ca bulbii recoltati de la flori crescute in ghiveci vor inflori a doua oara doar in gradina. Dar uite ca am avut noroc, de data asta. Asa ca ma gandesc sa urmezi si tu linistita metoda asta. Trebuie sa dea roade.

ghemulet spunea...

buna Svea....De la ultima postare a venit vara...Vroiam s ate salut...Sper ca esti bine.te imbratisez!

ghemulet spunea...

Draga mea...sper ca esti bine...Nu ai mai intrat de mult...

ghemulet spunea...

Astazi am plantat bulbii de toamna si ma gandeam la tine...Oare c emai faci?Sper ca esti ok.