duminică, 3 octombrie 2010

E toamnă şi ... am revenit!

Poate vă întrebaţi unde am dispărut sau de ce nu am mai scris nimic de atât amar de vreme. Ei bine, nu am dat bir cu fugiţii încă, mă aflu în continuare pe tărâm stockholmian, însă se pare că toamna cu bogăţia ei de zile reci, ploioase, ceţoase dar şi cu multitudinea de activităţi şcolare în care m-am angrenat a pus stăpânire totală pe mine, astfel încât nicio fărâmă de inspiraţie nu a fost lăsată liberă să zburde pe blog întru delectarea simţurilor celor doritori de veşti a la svea.

Doar Mihăiţă la cei trei anişori ai lui a reuşit să-mi smulgă singurul post de pe luna septembrie. În rest, toată concentrarea şi inspiraţia mea au fost absorbite de cursurile în care m-am angrenat cu bună ştiinţă. Deşi nu şi cu multă înţelepciune, pentru că mă văd oarecum strâmtorată de volumul mare de teme şi proiecte pe care trebuie să le duc la bun sfârşit cu brio.

În altă ordine de idei, toamna a început încet-încet să-şi îmbrace hăinuţa multicoloră aşa încât natura cea frumos colorată devine o adevărată încântare pentru ochi şi suflet. Temperaturile extrem de scăzute ale dimineţii (de multe ori ajunse la 0 grade) urcă treptat spre orele amiezii până la 11 grade dar nu reuşesc să depăşească pragul psihologic de 15 grade. Şi asta de mai bine de o lună şi jumătate, de când toamna şi-a intrat în drepturile ei suedeze, pentru că da, aici toamna soseşte de pe la mijlocul lui august şi sălăsluieşte cu consecvenţă până la mijloc de noiembrie.

Au fost zile în care ploaia a pus stăpânire pe natura suedeză pe care a udat-o din belşug, pregătind-o de schimbare, de acceptare a hăinuţei ruginii ce va marca un nou început, ce-i drept după o lungă hibernare şi amorţeală a naturii. A plouat nu numai cu stropi mari şi grei, uneori cenuşii, dar şi cu un cocktail de tristeţi, neîmpliniri, dubii, iluzii, dorinţe, speranţe. A plouat din abundenţă dar s-a oprit. Şi astfel am reuşit să revin în peisajul blogosferic. Hăinuţa cea nouă a naturii m-a inspirat să caut bucuria pastelului de toamnă prin lentila fotografică şi s-o captez întru desfătarea simţurilor. Ceea ce voi face şi în continuare. Aşadar, astăzi, voi descinde la o binemeritată plimbare duminicală pentru a surprinde bogăţia de culori tomnatice şi de a v-o reda în stilu-mi caracteristic, cu ajutorul prietenului fotografic fidel.

12 comentarii:

Amelia & Mihai-Stefan CHIRCA spunea...

Ne bucuram mult ca ai revenit!

Anonim spunea...

Bine ai revenit si spor la treaba!

salmi spunea...

Ma bucur ca ai revenit, stiam eu ca ai multe pe cap, dar tot pandeam si pandeam da de mai scrii cate ceva...Mi-e tare drag sa citesc oricand cate ceva nou de la tine, sa vad fotografii...sa stii ca astept cu nerabdare fotografiile de toamna...

Dar ce frig a fost la voi! nici aici nici in Kalmar nu au fost dimineti cu temperaturi sub 6-7 grade...ziua e drept ca nu mai mult de 13-14, dar a fost soare, frumos...uneori cu nori, vant si ploaie. Deja soarele dispare atat de repede sub orizont...e toamna intr-adevar!
Pupici si mult mult spor la treaba iti doresc.

Ninulescu spunea...

Of.. sper sa te tina, sa nu ne amagesti doar :( am tot intrat pe la tine sa vad ceva noutati, macar o reteta de Sjömansgryta ori altceva..dar nimic, numic :(... daca dispari iar..o sa pling o sa-mi iau jucariile si nu o sa mai trec pe la tine niciodata.... rautate-o !

Raluca spunea...

Svea draga,ce surpriza ai produs cu aparitia ta pe blog.Chiar ca ne-ai lipsit.Asteptam aparitia ta mai des si sa ne mai delectezi cu poze din natura.Dar si cu talentul tau deosebit in articolele prezentate.
Sa ai noroc in tot ce ti-ai propus.

Svea spunea...

Mulţumesc frumos, tuturor, pentru gândurile voastre şi încurajări! Şi, mai ales, pentru că mi-aţi simţit lipsa! Ca şi eu vouă, de altfel!

Salmi, de fapt tu m-ai motorizat să scriu! :) Mesajul tău mi-a dat un impuls, deşi mi-am propus să-ţi dau şi mail!

Ninule, mă bucur că ţi-am lipsit şi tu mie, de altfel! Dar n-am mai dat pe bloguri! Din motiv de toamnă... aglomerată :( Hehehe, sunt convinsă că nu te lasă pe tine inima să nu mă mai vizitezi, chiar dacă te supăr! :))

Raluca, am ratat plimbarea duminicală promisă dar încerc să recuperez în zilele ce vor urma.

salmi spunea...

:)) Pai asta am si intentionat! Astept si mail, cand ai timp...te pup.

Ninulescu spunea...

Svea... Si eu vreau mail de care ii dai lui Salmi, dar eu vreau ca al meu sa fie pe verde si cu bulinutze :) mersic mult :)!

Dana spunea...

Bine ai revenit!
Chiar daca esti ocupata si n-o sa mai scrii atat de des ca inainte noi o sa te asteptam rabdatori si cuminti. Spor la treaba!

Purple Rain spunea...

Bine ai revenit! Succes in toate cele! Pupici.

Svea spunea...

Salmi, incerc sa ma adun sa-ti scriu si dupa cum bine vezi, i-am facut pofta si lui Ninu de mail cu bulinute :))

Ninule, esti haios, ca de obicei! :) Si asta e farmecul tau! :) Nu degeaba te citesc eu, cand reusesc sa ma adun pe bloguri! :)

Dana, multumesc pentru incurajari! Mi-au lipsit activitatile de pe bloguri, dar zau daca am reusit sa ma adun! Si mi-e dor de tine, desi am tras un pic cu ochiul si am vazut ca esti la datorie!

Purple Rain, merci frumos! Incerc sa raman pe baricade! :)

cristina spunea...

Plin de toamna blogul tau! :) Frumos anotimp, asa nostalgic cum e. 7 grade la voi in miezul zilei ... Brrrrr!!!!