vineri, 22 octombrie 2010

Mai avem nevoie şi de iarnă! Oare? :))

Se pare că toamna cea bogată în temperaturi iernatice (zilele astea nu au fost mai mult de 3grC), ploi mocăneşti, copaci deja dezbrăcaţi de hăinuţa cea multicoloră pastelată, teancuri de maculatură ce se vrea ingerată rapid, a reuşit să mă ţină departe de activitatea blogosferică. Rar am mai reuşit să păşesc pragul blogurilor dragi şi să las cuvinte de bineţe şi, ce-i mai rău, filele jurnalului meu suedez au rămas albe, în aşteptarea momentelor de inspiraţie mult râvnită.

Zilele de toamnă suedeză rece au fost acaparate de zecile de pagini de documentare într-ale sistemului de învăţământ suedez. Dacă în cadrul cursului intensiv de învăţare a limbii suedeze pentru profesori (Svenska för pedagoger) am avut parte şi de Orientering kurs care mi-a oferit informaţii binevenite  despre sistemul de învăţământ suedez (într-un limbaj prietenos), acum în cadrul studiilor de completare, strâmb din nas şi casc cât cuprinde din cauza terminologiei "captivante" în care ţi se prezintă în n cărţi mentalitatea şi principiile funcţionalităţii unui sistem de învăţământ ce se vrea ideal.

Proiectele te incită să te dezvolţi pe un număr de pagini impus în care să diseci planul de învăţământ şi cărţile oferite spre masticare. Cursul îţi oferă posibilitatea de a studia la distanţă (parţial) cu anumite zile de prezenţă la facultate, iar restul presupune comunicare prin intermediul siteului facultăţii unde există forum de discuţii precum şi toate informaţiile necesare, toate structurate ireproşabil.

În aceeaşi notă se desfăşoară şi celelalte cursuri la distanţă la care m-am angrenat din pasiune, de data asta şi /sau din dorinţa atestării suedeze a unor cunoştinţe dobândite şi uzitate deja pe pământ românesc. Şi mă refer aici la cursurile de fotografie şi prelucrare digitală, pe care le ador şi care reuşesc, cu brio, să mă scoată din monotonia bla-bla-ului cu iz şcolar.

Spre surprinderea mea, astăzi dimineaţă am mai avut parte de un element neaşteptat menit să mă scoată din monotonia toamnei mohorâte şi ploioase şi care a reuşit să mă aducă cu degetele pe tastatură :) în doi paşi şi trei mişcări :) Asta, înainte de a mă trimite în balcon cu Nikonul în braţe pentru a imortaliza hăinuţa cea albă aşternută deja la sfârşit de octombrie. Ce-i drept, temperaturile iernatice cu minus grade noaptea dar şi prognoza meteorologilor care ne "ameninţaseră" deja cu zăpadă încă de marţi aveau să prevestească instalarea iernii, cu tot cu fulgi de zăpadă.

Noroc că am reuşit să imortalizez natura tomnatică în toată splendoarea ei în câteva şedinţe foto cu care nu am reuşit să vă încânt. Dar lucrez la două proiecte fotografice, pe care sper să le termin cât mai curând posibil pentru a vi le împărtăşi.

Deocamdată, vă las în compania primilor fulgi de nea stockholmieni :)



19 comentarii:

Poppy spunea...

Iti urez mult succes la cursuri Svea si mai putin cascat si scarpinat din nas :)

Si multa multa inspiratie la cursurile de foto!

Apropo de ninsoare, pe mine personal m-a luat azi prin surprindere. Nu ca nu m-as fi asteptat sa ninga, ca m-am pregatit eu mental pentru asta (in octombrie!) insa ca a nins atat de mult! Eu ma gandeam la ceva promoroaca, 2-3 fulgi aruncati peste copaci si iarba care inca mai exista. La noi in "spatele blocului" e ca la tine in prima poza in partea de jos. Aproape ca sunt nameti!

Amelia & Mihai-Stefan CHIRCA spunea...

Sunt frumosi primii fulgi de nea, dar ne intrebam cate zile a durat toamna in Suedia? Programul scolar impresioneaza! Tinem pumnii!!

Raluca spunea...

Citind articolul tau,mi-am adus aminte de o strofa a lui Vasile Alecsandri,
Din vazduh cumplita iarna,cerne norii de zapada,
Lungi troiene calatoare adunate-n cer gramada,
Fulgii zbor,plutesc in aer ca un roi de fluturi albi,
Raspandind fiori de gheata pe al tarii umeri dalbi.
Astept pozele si rezultatele la multele eforturi depuse la cursurile de echivalare a studiilor tale.
Sa ai noroc.

Mihai spunea...

Nu vii prea des, dar cand iti aduci aminte vii cu lucruri frumoase :). Nu stiu ce vreme sa-ti urez sa ai, asa ca ma abtin:)

Svea spunea...

Poppy, iti multumesc mult pentru incurajari! Uite cum au reusit primii fulgi sa ma scoata din plictisul si rutina scolara si sa ma activeze pe blog :) Si eu am fost extrem de surprinsa, mai ales ca bataia cadentata din pervaz am asemuit-o, la primele ore ale diminetii, cu picurii de ploaie! Si cand mi-am aruncat privirea pe fereastra, "troienele" cum bine le-ai spus, se intindeau cu nonsalanta in fata ochilor. Dar era de asteptat, pentru ca schimbarea climaterica nu s-a petrecut brusc. Toamna, in toata spelndoarea ei, s-a instalat de la mijlocul lui august, asa ca iarna a avut timp berechet sa se instaleze, treptat.

Svea spunea...

Amelia & Mihai-Stefan CHIRCA, cum am spus si in comentariul anterior, toamna s-a instalat de la mijlocul lui august, odata cu terminarea concediilor si inceperea scolilor. Pana si toamna s-a dovedit punctuala, asa cum le merge reputatia! :)
Da, si eu sunt impresionata sau mai bine zis coplesita de alegerile scolare facute! :) O sa mai povestesc eu, cand mai apuc! Sa mai ninga putin, ca vad ca ma motiveaza la scris! :)

Raluca, eu de-abia am scapat de imaginea iernii trecute care nu mai vroia sa se dezlipeasca de pe retina si acum e din nou totul alb! Pana in aprilie, anul viitor! Sa-l mai iubesc pe Alecsandri? Ma intreb!? :)

Mihai, da, poposesc rar in blogosfera, in ultima vreme, dupa cum mi-am facut si mea culpa! Ce sa zic, ureaza-mi caldura sufleteasca ca vremea de afara nu tine cu mine, sub nicio forma! Daca era dupa mine, inca doua saptamani de pastel nu m-ar fi deranjat deloc! :)

salmi spunea...

Si la voi? Tot la Pol si tu? Vad ca numai noi suntem izolati de mare si ca atare nu avem zapada ci doar ploaie. dar vaaaaaant sa ne ia pe sus azi!

Spor mult, ma bucur ca ai scris, asteptam demult vesti de la tine. Pup cu mult drag!

Svea spunea...

Da, la zapada si friiiiig cu noi! Cat despre vant si ploaie, tot cu asta am defilat de zile bune! Si eu ma bucur ca am reusit sa scriu! Credeam ca nu mai apuc luna asta un al doilea post! :) Cat despre mailul promis, cred ca ti s-au lungit urechile de atata asteptare :( Dar eh, chef si mobilizare ioc, stres cat cuprinde! Pupici multi si, acum, cu primii fulgi de nea, poate reusesc sa scriu si mail nu doar postare :)

Dana spunea...

Bine ai revenit. Mult succes cu invatatul si cand mai ai timp te asteptam sa ne incanti cu alte imagini.
Aici e inca vara-toamna, nu ninge niciodata iarna, in scimb ploua din belsug.

tetris spunea...

Am terminat de devorat o carte (politista) aparuta la Gazeta Sporturilor a unui scriitor suedez. Foarte captivanta; personajele se tot perindau prin Stockholm si m-am gandit la tine :) si la cata treaba trebuie sa ai ca nu prea mai apari prin virtual...

Mult elan in ce ai de facut. Si multa zapada, sa te inspire! :)

QUILTONLINE spunea...

Ai un premiu pe blogul meu .Te citesc cu drag.

Svea spunea...

Merci frumos, Dana! Cum termin proiectele fotografice, vi le impartasesc, negresit, ca sa-mi insusesc critici constructive! ;)
Fiecare climat are avantajele si dezavantajele lui, la urma urmei!

Tetris, trilogia lui Stieg Larsson face furori si aici si e la mare cautare peste tot, vad. Eu nu am citit-o inca. Deocamdata sunt acaparata de cartile de specialitate, extrem de numeroase de altfel ca sa-mi mai dea ragazul si lecturii de voie si placere :)

LiaLia spunea...

Hej, Svea! Mă bucur tare mult că în sfârșit sparg gheața și la tine (că tot e sezonul rece hihihi). Eu fusesem în Stockholm în 95 și credeam că nu mai țin minte mare lucru, dar am găsit pe blogul tău o mulțime de amintiri, ca să nu mai spun de motive pentru care să nu regret că am luat decizia de a veni aici. Tu ești deja foarte avansată cu studiile, eu aștept personnummer după care încet încet (deși sper eu repede) restul. Eu sper să ne cunoaștem mai întâi prin scris și poate cât de curând și la o cafea în Gamla Stan :) Toate bune!

Svea spunea...

Bine ai venit in Suedia, Lia! Daca vizitam un loc care ne ramane la suflet, cu siguranta ne amintim multe detalii, indiferent de cat de mult timp trece pana il revedem. Important e sa crezi in steaua ta si sa fii motivata si hotarata in tot ce-ti propui. Si ce-i mai important, sa nu disperi! Multa bafta si cu mare drag astept sa ne cunoastem in scris si chiar pe viu :)

Mirona spunea...

Buna, Svea! Deja iarna? Y_Y Eu nu ma impac prea bine cu acest anotimp, imi place de la fereastra, de pe soba, din fata unei cani cu ceai aromat cu rom si miere, dar nu si de afara :)) Nici cand eram copil nu ma bucuram prea tare de iarna, trebuia sa ma impinga mama la sanius si de-abia asteptam sa ma culcusesc la loc, in casa, cu o carte sub patura :) Spor la cursuri si sper sa nu-ti fie frig :)

Svea spunea...

Misaki, si mie imi place iarna din aceleasi ipostaze ca si tie! Trebuie sa recunosc! In niciun caz nu-mi place sa fiu la drum lung la -20 de grade! Dar imi place sa ma bucur vizual de hainuta cea alba de poveste, mai ales in preajma sarbatorilor de iarna! Are un farmec aparte! Suna a cliseu, stiu, dar imi place!

cristina spunea...

Svea, citeam despre "placerea" de a lua cursuri in educatie si gasisem o vorba care poate consola (oarecum) prin uniformizare, pentru ca si aici sunt la fel. Si dupa parerea mea sunt sterile si paralele cu realitatea practica, concepute de oameni care stau la birou sa le faca si sa le gaseasca utilitati pentru cei care trebuie sa le aplice.

Curaj si consecventa, ca scapi tu si din asta! Important e sa fie cu noroc pe urma, sa iti foloseasca (pe CV) atunci cand vrei sa faci ce iti place, respectiv sa predai.

Anonim spunea...

Gabita, la un moment dat, in nebunia mea de-a pleca din tara, luasem in calcul si Suedia, clima insa m-ar dobori efectiv pentru ca eu sunt omul caldurii, cu cat mai cald afara cu atat mai bine ma simt :-)) Frumoasa iarna de la balcon, dar cand esti nevoit sa mergi afara e cumplit!va pupam cu drag si o iarna usoara!

Lucia spunea...

Salut si Craciun fericit

Numele meu e Lucia (dap .. fiecare suedez zimbeste cind aude cum ma cheama).. prin Stockholm de aproape 2 ani.
Am citit ca participi la cursuri pentru profesori aici. Daca ai putin timp .. poti sa imi dai un link cu universitatea la care faci tu cursurile .. daca ai scris pe blog despre asta .. sau chiar linkul facultatii care are aceste cursuri. As vrea sa ajut pe cineva sa inceapa un nou capitol in viata de profesor/educator.
Eu lucrez intr-o firma de IT pe linga gara centrala .. poate iesim la o cafea/suc/ciocolata/ceai in celebra Vettekatten daca gasesti o farima de timp.
Adresa mea de email este luciaturcanu@yahoo.com .. blog n-am dar am poze pe www.pbase.com/luciaturcanu
si http://picasaweb.google.com/turcanulucia(subiect: un omulet de un an jumatate)