duminică, 28 noiembrie 2010

Prima duminică de Advent

Iarna a poposit pe tărâm stockholmian încă de pe 22 octombrie, când am avut parte de primii fulgi de nea. De atunci, a nins de nenumărate ori, temperaturile au fost extrem de scăzute ca acum, de câteva zile bune, să ningă în continuu când cu fulgi mărunţi, când mai vârtos, aşa încât stratul de zăpadă a crescut considerabil.

Am avut parte de viscol, chiar de ziua mea, în continuare de temperaturi scăzute, în jur de -10 grade, de alunecuş, zăpadă cât cuprinde, maşini de dezăpezire la datorie, nisip împrăştiat pentru a nu înmulţi cozile la ortopedie, peisaj de vis şi acum intrăm în linie dreaptă în aşteptarea Crăciunului.

Astăzi a fost prima duminică de Advent şi, conform tradiţiei, se aprinde şi prima lumânare de Advent. Aprinderea succesivă a lumânărilor indică apropierea treptată a Crăciunului. În prezent, se folosesc la ferestre lumânări electrice şi diferite alte decoraţiuni de iluminare electrică ce "încălzesc" şi înlocuiesc lumina naturală prezentă doar 6 ore în decembrie.

N-am reuşit astăzi să-mi iau la spinare trepiedul şi să înfrunt gerul imortalizând feeria luminilor de Advent şi a decoraţiunilor de Crăciun din cartier. Poate o voi face în zilele următoare. Am reuşit doar din balcon să vă fac o idee despre transparenţa si luminozitatea ferestrelor suedeze pe timp de iarnă. Enjoy!

 

 



6 comentarii:

Mihai spunea...

auzisem eu pe undeva de traditia asta, dar nu prea ma lamurisem. asteptam si pozele din cartier, totusi :)

LiaLia spunea...

:) Ce frumos! Tocmai îi povesteam și eu prietenei mele despre luminițele superbe din geamul suedezilor, eu nu am apucat să fac poze, dar acum i-am arătat blogul tău :) Mulțumesc de gânduri bune și încurajări! Pupez!!!

Raluca spunea...

Ca-n povesti. Ce frumos se vede.Ar trebui ca aceasta traditie sa fie si prin alte locuri. Te rog ,neaparat sa faci poze.E superb!!!

Ioana Budeanu spunea...

De abia asteptam pozele:) Frumos:P

Ninulescu spunea...

Frumoase poze, blocurile sint superbe si imi amintesc de orasele noastre inainte de 89 cind dezapezirea functiona.

Stii ca nu doar tu ai probleme din astea cu trepiedul ?... Of... eu de ce crezi ca nu mai fac poze cu celularul :( ?

salmi spunea...

Azi venind de la serviciu admiram si eu luminile din geam...vineri nu fusesera inca. Foarte frumos, eu nu am apucat sa fac poze, tot imi spun ca voi face dar e un geeeer la noi...cica sunt -6 si se simt...-18! ca nu imi vine nici un chef de poze...
E tare frumoasa perioada asta, anul asta am impodobit si eu casa pentru prima data de cand suntem aici, in prima duminica de Advent! E asa placut si luminos cu stele, lumanari si ornamente rosii/albe peste tot...

Frumoase fotografii, multumim!

Pupici multi multi!