vineri, 25 februarie 2011

Ce visam să devin când voi fi mare :)

De data asta am reuşit să dau curs invitaţiei la leapşa oferită de Tetris. Mi-e şi ruşine de ea, săraca, la câte premii şi lepşe nepreluate am adunat.

Leapşa de astăzi este una extrem de simpatică sau, cel puţin, răspunsul ei m-a ţinut cu zâmbetul pe buze, aşa cum obişnuieşte s-o facă cu majoritatea posturilor ei.

Ce visam să devin când voi fi mare? La 6 ani tânjeam, ca toţi copiii, să devin doctoriţă. Un vis ce s-a aflat, în acea perioadă, pe picior de egalitate cu acela de a deveni fotomodel. Ambele s-au dovedit a fi vise eretice :), de scurtă durată, înlocuite, ulterior, la o vârstă mai "înaintată", cu acela de a deveni ghid turistic sau, pur şi simplu, să am o meserie care să-mi permită să călătoresc mult şi să comunic în limbi străine. În liceu, când am descoperit orele de psihologie, am făcut o pasiune puternică pentru materia asta (a nu se citi "profesorul" :) care m-a fascinat.

În concluzie, am fost mereu atrasă de litere, am detestat cifrele din adâncul sufletului şi, ca atare, am încercat să mă învârt, cu preponderenţă, în medii cu material filologic, cât de mult posibil. Aşa se face că meserii ca traducător, redactor, profesor m-au atras şi mă vor atrage întotdeauna şi, mai mult, îmi vin ca mănuşă.

Şi nu, nu am avut niciodată curiozitatea de a demonta nimic, de a cotrobăi prin burţile diferitelor aparate electrocasnice etc :) În schimb, mi-a plăcut să mă învârt, copil şi adolescent fiind, printre blide şi să dau contur creativităţii mele culinare! N-am băgat pe nimeni în spital, cu martori o spun! :)

Predau leapşa tuturor celor ce o găsesc atractivă şi consideră că au de împărţit amintiri plăcute din copilărie şi nu numai :) 

15 comentarii:

salmi spunea...

ce frumos! esti talentata la scris, asta se "vede"...si stii ceva, mai demult am vrut sa te intreb...ai incercat sa te inscri ca tolk? am vazut ca de ex, la medic sunt multi care au nevoie...pupici si somn usor.

Svea spunea...

Merci frumos! Interpret şi traducător sunt două meserii diferite. Eu ca traducător am lucrat, nu ca interpret şi nici nu ştiu dacă aş putea. Poate din necesitate, cu multă voinţă şi cu siguranţă, mult noroc, aş reuşi. Însă nu ştiu multe în domeniul ăsta. Mai ales aici. Bănuiesc că-ţi trebuie studii de specialitate etc, ca sa te bage cineva în seamă. Pupici

Anonim spunea...

La medic de ex. poate fi oricine interpret(ei ii spun tolk, de asta am spus eu traducator), nu e nevoie sa ai studii, eu asa am inteles acum la curs. Daca e cineva care face asta des, e si mai bine. Eu cred ca exista firme care au angajati interpreti, nu am cautat e adevarat...
Ca si traducator da, stiu ca ai nevoie de studii, nu stiu insa ce si cum caci nefiind in dimeniu nu m-a interesat...

Ah da, mi-am amintit de o colega thailandeza cu studii SAS neterminate si care a locuit o vreme in Stockholm, era angajata la o firma de tolk(intrepret). Ea era ecomista de meserie, facuse scoala in Noua Zeelanda si traducea suedeza engleza sau engleza thai. Uneori si suedeza thai sau invers...
Nah, era o idee doar, poate sare iepurele :).

Svea spunea...

Am dat un search rapid si am gasit un link nu prea incurajator: http://www.yobby.se/browse/description/tte-sjukvardstolk :) In practica, trebuie sa fie cum ai spus tu, daca asa v-au zis la curs. O sa mai caut, poate cine stie. Trebuie sa prind un iepure odata si odata, si nu doar in poze :) Pupici multi si bra tips! Desi munca de interpret nu ma fascineaza intr-atat de mult, sunt dispusa sa ma "chinui" oricat, daca e vorba s-o fac intelectual :)

salmi spunea...

Hmmm, da...am gugalit si eu putin si se pare ca e nevoie de autorizatie. La curs ne-a spus profa ca oricine poate fi tolk, eu de aici am dedus ca e usor...dar sincer nu cautasem doar mi-am adus aminte in timp ce citeam postul tau. Scuze de deruta ;). Te pup.

Oana spunea...

Bună, Svea, şi bine te-am găsit :)

Aş prelua şi eu leapşa, da' stau prost cu timpul - pot să zic aici? :) Eu am vrut să mă fac gardian forestier prin clasa a 5-a şi poliţistă pînă într-a XI-a cînd mi-am dat seama că-s prea pitică pentru o asemenea carieră :) Am cochetat cu ideea de a deveni psiholog, dar, eşuînd la examenul de admitere, am ales Limbi Moderne Aplicate, şi de cînd am terminat-o am făcut muulte şi variate :) Însă tot muncind cu oameni smuciţi mă bate gîndul că nu-i aşa o idee proastă să păzesc pădurea şi să dau de mîncare la Bambi, că aia îmi imaginam că face un gardian forestier cînd eram pici :)))

Raluca spunea...

Da,esti foarte talentata in arta culinara.Nu ne-ai mai desfatat demult cu tot felul de retete pe care le puneai in aplicare si pe care ni le aratai pe blog ca sa ne faci pofta.Placerea de a face fotografii impreuna cu talentul in a scrie tot felul de articole ne face ca in fiecare zi sa-ti urmarim blogul.

Ninulescu spunea...

Daca stau si gindesc la rece (in curte in zapada ) cea mai bestiala meserie e sa fi musafir.
Imi place asa de mult incat as practica-o toata viata fara dorinta de pensionare...
Dar in zona mea toti vor sa fie musafiri , nu vor sa fie gazde..asa ca sant mai tot timpul somer :(

Svea spunea...

Bine te-am găsit şi eu, Oana! Am tras cu ochiul pe blogul tău şi-mi place! Va deveni o obişnuinţă! :)
Frumoase şi interesante visele tale! :) Şi niciodată nu e prea târziu să ne reprofilăm, chiar dacă meseria visurilor implică mai mult decât credeam în copilărie! :) Până una-alta, bafta multa la triatlon!

Svea spunea...

Mulţumesc frumos, Raluca! Ce ţinere de minte ai, având în vedere că nu am mai postat reţete de o veşnicie! :) Dar ştii tu ce ştii! :) o să mă străduiesc să vă mai încânt cu ceva papa nou, dar nu promit! :)

Ninule, cine nu-şi doreşte să fie musafir! Şi dacă e s-o practic şi prin casele gazdelor de pretutindeni ca să mă "înfrupt" din obiceiurile şi mentalitatea locului, cu atât mai bine! :)

tetris spunea...

Multumesc de preluare! Ma bucur mult ca ai raspuns, cand te-am trecut pe lista ma gandeam ca tu si Salmi nu veti avea timp.
Cred ca nici cu psihologia n-ai fi dat gres, din ceea ce te cunosc eu, de pe blog. Dar e clar ca ai inclinatii artistice, scrii frumos si faci poze in care pui sufletel :)

oana spunea...

Aşa e, sînt de acord cu tine - niciodată nu-i prea tîrziu să-ţi vezi visul cu ochii :)

Mă bucur că-ţi place Oama's Weblog - şi mie îmi place la tine, cred că avem multe în comun :)

Mulţumesc pentru urări - tocmai am înregistrat un succes şi zîmbesc cu gura pînă la urechi :)

Svea spunea...

Mulţumesc frumos, Tetris, pentru aprecieri! M-ai făcut să roşesc! :) Psihologia va rămâne o pasiune "secretă", adânc îngropată, din păcate! :)

Oana, îmi place mult, cum să nu-mi placă! Felicitări pentru succes! La cât mai multe!

@irina_sweet_home spunea...

buna Svea

am citit blogul tau, e foarte interesant. Iti urez mult succes si putere de munca, sunt sigura ca Dumnezeu te va ajuta in ceea ce doresti sa realizezi!

Svea spunea...

Multumes frumos, Irina! Sa dea Dumnezeu!