luni, 8 iunie 2009

La plimbare prin Stockholm, de Ziua Naţională a Suediei

Ieri a fost ziua naţională a Suediei. Mai exact, 6 iunie este ziua drapelului suedez, prilej de mare bucurie şi frenezie. Ziua de 6 iunie semnifică data la care, în anul 1523, Gustav Vasa a urcat pe tronul Suediei şi Uniunea de la Kalmar a luat sfârşit, iar Suedia a devenit stat independent. Din anul 1916, 6 iunie este ziua drapelului, iar din 1983, oficial, zi naţională. Începând cu 2005, ea a devenit şi zi de sărbătoare legală, nelucrătoare.

Vremea a fost destul de capricioasă; înnorat, în jur de 15 grade iar soarele a fost puţin generos cu sutele şi chiar miile de suedezi care s-au îngrămădit, cu mic cu mare, pe străzile Stockholmului pentru a se bucura de festivităţile care au avut loc în diferite puncte de atracţie turistică din oraş. Când am plecat de acasă, autobuzele, metrourile, trenurile erau goale. Mi-am dat eu seama că e rost de aglomeraţie în centru, dar odată ajunsă acolo, nu mi-am imaginat că este posibil ca toată populaţia blondă şi nu numai :)) să se adune grămadă, în acelaşi timp, în parcuri, la iarbă verde, savurând sfânta bere :) şi binecuvântatul hot-dog. Străzile din centru erau înţesate de oameni, mergeam cot la cot, în pas de melc, de am zis că suntem la manisfestaţie, nu alta, iar când am dat să traversăm un parc, toate băncuţele erau pline, iar priveliştea aducea leit cu mesele arhipline de la nunţile la cort. Doar că aici nu mai era loc la mese, şi stăteau care cum puteau, cu farfuriile în poală, pe pietre, trotuare, rezemaţi de WC-urile  publice, de trebuia să te uiţi cu atenţie pe unde calci, să nu-i dai omului peste mână să-şi verse preţioasa bere :) Bineînţeles că la tot pasul, mulţimea dornică de relaxare şi de sărbătoare flutura cu mândrie patriotică steagul suedez, arborat, după posibilităţi, fie la cărucior, fie de zgarda căţelului sau, pur şi simplu, îl aveau desenat pe faţă sau erau îmbrăcaţi în culorile naţionale (galben - albastru), practică frecvent întâlnită, de altfel, pe tot parcursul anului. Ei sunt îndemnaţi să-şi cultive sentimentul patriotic şi ataşamentul faţă de steagul suedez prin arborarea lui în balcoane, curţi, îmbrăcându-se în culorile naţionale etc. Cum era şi de aşteptat, am făcut multe poze, încercând să surprind momente inedite ale evenimentului. Dacă am reuşit, vă las pe voi să decideţi, după ce veţi parcurge pozele de mai jos. Enjoy them!























3 comentarii:

Suzanen spunea...

Ce câine patriot...

svea spunea...

Aaa... Cred că te-ai referit, de fapt, la cățelul cu steagul 'arborat' la ... zgardă :)) Scuzați, atâți căței în peisaj, că am crezut că patriotul cu moț e cel mai cel lol

svea spunea...

Nu chiar, că îi lipsește funda galben-albastră de la moț :)) Atunci ar fi fost patriot cu adevărat! :) În fapt, doar un simplu meloman (asculta cuminte corul din poza imediat următoare :))