joi, 12 mai 2011

Cum să-ţi pese de aproapele tău

Se ştie că suedezii sunt extrem de calculaţi şi ordonaţi, dând dovadă de o disciplină bine înrădăcinată. Pentru că aşa s-au autoeducat şi continuă să se educe. Unii pe alţii.

Tu, cel care mergi cu bicicleta, gândeşte-te la noi!

Adună după câinele tău!


Dacă primele două indicatoare se află în aer liber şi ne previn să avem grijă de aproapele nostru, atunci când suntem pe bicicletă sau să curăţăm după patrupedul din dotare, când îl scoatem la plimbare, prin al treilea avertisment, care se află la avizierul blocului, ni se aduce la cunoştinţă să fim responsabili pentru "copiii cu blană ce fac miau".

Pentru că pisicile care sunt lăsate afară sunt obişnuite să considere locul de joacă cu nisip al copiilor drept "lădiţa" personală în care îşi fac nevoile. Şi cum este scârbos dar şi neigienic ca un copil să găsească fecalele animalelor de companie la locul de joacă preferat, ni se cere fie să ţinem animalul în casă, fie dacă îl lăsăm liber, să-l supraveghem şi să curăţăm după el. Acum îmi explic de ce am văzut destule feline mieunătoare în lesă :)

Şi pentru o siguranţă totală, locul de joacă cu nisip este acoperit cu plasă :)

9 comentarii:

tetris spunea...

Daca s-ar aplica si la noi, ce bine ar fi ...

Raluca spunea...

Tot ce fac suedezii e corect.Asa cum am mai spus si in alte articole,ce scrii ar trebui citit si pus in aplicare de catre toata lumea.

salmi spunea...

Sa stii ca la noi nu am vazut indicatoare din acestea, bine parcurile sunt mici...dar am vazut in curtea spitalului de psihiatrie, mai bine zis la intrare: din hund kan inte följa med. Pentru nevorbitorii de suedeza: cainele tau nu poate sa te insoteasca.

Noi curatam in fiecare primavara curtea din fata caselor de kk de pisici. Nu avem copii care se joaca pe acolo, iar pisicile aici ies neinsotite...E si padure aproape, iarba, etc. Gropile de nisip aici nu sunt acoperite...

Svea spunea...

Nici aici nu vezi peste tot. Oricum orice regulă are şi excepţii şi orice pădure şi uscăciunile ei :) Dar e interesantă grija şi preocuparea de a te îndruma şi avertiza la orice pas. Mai ales când e vorba de locuinţele comunale. Şi asta spune multe.

Ni s-a schimbat numele văd. La început nu ştiam cine mi-a scris, până nu ţi-am văzut poza. Mi-a schimbat şi mie nickul deşi nu vroiam şi n-am idee cum să-l schimb la loc. M-oi dumiri eu. Pupici

Svea spunea...

Da, Raluca. Deşi au şi ei bubele şi hibele lor, ca orice naţiune, de altfel. Doar că multe sunt cosmetizate. Oricum pe ansamblu, ies bine, mult mai bine ca multe alte naţiuni :)

Amelia & Mihai-Stefan CHIRCA spunea...

Comentariul a plecat asa de repede, incat nu stim daca a ajuns la destinatie sau a disparut. Asa ca mai scriem o data. Ziceam:
Interesant, civilizat, normal - pt Suedia.
Am cautat cuvantul "miau" in ultimul afis, dar nu l-am gasit. Ori nu l-am cautat bine, ori pisicile nu fac "miau" in suedeza? ;)

Svea spunea...

Genială ultima replică! :) Mulţumesc pentru comentariu, de calitate, ca de obicei!

Se pare că doar comentariul ăsta a ajuns la destinaţie. Oricum ieri bloggerul a fost indisponibil toată ziua şi se pare că am rămas doar cu un backup al ultimelor două postări care fuseseră publicate (toată săptămâna am publicat postări programate). Aşa că a trebuit să le repostez şi din păcate am pierdut comentariile la ele.
Cum spuneam şi anterior (în comentariile pierdute), e un grad de civilizaţie ridicat prin părţile astea nordice, dar pădure fără uscăciuni nu există :)

Raluca spunea...

Si eu pe unde am fost prin alte tari,am vazut tot felul de afise care insa se respectau.Dar la noi,imi pare rau ca trebuie sa spun,sunt atentionari care nu sunt luate in considerare. Totusi,mai cred in minuni.

Zazuza spunea...

civilizatia incepe de la lucrurile marunte...