marți, 3 mai 2011

Ninsoare de mai

De-abia în luna aprilie am reuşit să renunţ la haina cea groasă de iarnă, căciulă şi mănuşi. Asta pentru că şi Stockholmul a renunţat la hăinuţa cea albă şi groasă de omăt, îndelung purtată anul acesta, timp de aproximativ 5 luni, fără întrerupere.

Nu pot să spun că a fost o trecere bruscă, dar aprilie, meteorologic vorbind, a venit cu călduri extrem de ridicate pentru această perioadă, în Suedia. Astfel, timp de vreo două săptămâni, am putut să mă bucur de aerul cald stockholmian, de soarele blând şi generos care a mângâiat natura cea dornică de trezire la viaţă. Aşa că mâneca lungă şi călduroasă a gecii a fost, cu uşurinţă, înlocuită de tricou şi maieu chiar, de către suedezii care la 15-20 de grade consideră vara instalată deja.

Se pare însă că vremea călduroasă de sfârşit de aprilie a fost doar o iluzie, pentru că de două zile avem parte, din nou, de temperaturi scăzute. Ca astăzi, când mi-am îndreptat ochii mijiţi spre fereastră, să constat cu uimire şi cu multă neîncredere că ningea. Cu fulgi mari, peste lalele, narcise, magnolii, copaci înmuguriţi şi înfloriţi, iarba de un verde crud. Repet, cu fulgi mari, oarecum apoşi, nu cu petale de cireş japonez, ca pe aleile din Kungsträdgården, unde mi-am răsfăţat simţurile, sâmbătă, la o plimbare binemeritată.

Cum v-am obişnuit deja, orice afirmaţie trebuie documentată fotografic. Enjoy! :)





10 comentarii:

Ceska777 spunea...

Aici li se spune Sfintii de gheata, culmineaza cu Sofia cea rece pe 15 mai. Deci nu trebuie sa te mire ca la voi ninge daca la noi sunt 10C...
Trece si asta......

ina spunea...

Oh, nuuuu, sper ca nu s-a asezat!

Svea spunea...

Da, Ceska, ceva similar am patit si anul trecut, dar parca era aprilie, nu mai. Nu mai tin minte exact si mi-e lene sa caut pe blog :)

Ina, s-a asternut exact cat vezi in poze, insa acum a trecut, cum bine m-a incurajat Ceska :) Daca nu eram o fire matinala si ma trezeam acum, n-as fi crezut ca a nins. Natura e din nou uda si senina! :) Nici urma de fulg! :)

salmi spunea...

:)) La noi a fulguit putin la pranz(in Kalmar adica, nu stiu pe Gotland, aflu deseara) dar acum e soare. Dar friiiig, 2-4 grade abia.

Praf de Stele spunea...

Cand aveam si noi fulgi din astia eram satui de iarna , dar acum mi se par foarte frumosi !Si unde mai pui ca noi ne "plangem" de cele 14 grade ! In orice caz e o minune sa ninga in mai.

Svea spunea...

Da, Salmi si aici e frig. Nu mai mult de 5 grade si dimineata pe minus :( Tocmai cand ma iluzionasem ca venise vara si umblam in bluza :) Suedezii se plangeau ca e anormal. plcut, dar anormal ca peste o luna ar trebui sa fie asa :) Iaca, ca ruga le-a fost ascultata! :)

Praf de stele, cand vad lalelele, narcisele si magnoliile in lupta cu fulgii de zapada, nu mi se mai pare frumos :( Oricum, dupa 5 luni de zapada non-stop, oricat ravneam eu dupa ea inainte, e timpul sa vreau PRIMAVARA, IN TOATA SPLENDOAREA EI! :)

Amelia & Mihai-Stefan CHIRCA spunea...

Cand am vazut titlul, am crezut ca ninge la Stockholm "cu petale de cires" ;)
Tinem pumnii lalelelor, narciselor si magnoliilor!

Vocea-de-departe spunea...

Ultimele două fotografii sunt superbe. Dar parcă tot mai bine e să fie ninsoare de mai cu puf de plopi decât cu zăpadă.

cristina spunea...

Svea, tot ce pot spune e frantuzescul "aoleo"! Pe de alta parte, parca e mai bine asa decat cu tornade.

Raluca spunea...

,,5 luni de iarna,e cam mult,dar e in Suedia din nordul Europei.Ploile,ninsorile ajuta la regenerarea pamantului,insa e necesara si caldura.Oricum toate patru anotimpuri sunt superbe.