sâmbătă, 8 august 2009

Citesc, deci exist!

Săptămâna aceasta nu a mai stat sub semnul plimbărilor lungi şi relaxante prin pădurile suedeze ci, mai degrabă, sub semnul cărţilor şi a proiectelor, că doar am început, din nou, şcoala!

Totuşi, ieri după-amiază, mi-am luat cartea nou începută şi am dat o fugă până la un lac din apropiere, pentru că ce poate fi mai frumos şi relaxant, decât o lectură pe malul lacului, la aer curat şi călduţ de august, cu foşnetul frunzelor pe fundal şi cu albastrul cerului la orizont. Trebuie să recunosc că citesc din ce în ce mai mult, în ultima vreme, mai ales în suedeză, un exerciţiu perfect pentru însuşirea unei limbi străine şi excelent pentru dobândirea de noi cunoştinţe.

Aici, cărţile sunt la mare preţ, oriunde întorci capul, în autobuz, în tren, într-o sală de aşteptare, îl vezi pe suedez cu cartea sau cu ziarul în braţe, citind cu conştiinciozitate. Suedezii sunt percepuţi, de fapt, ca fiind persoane destul de rezervate, cu un debit verbal destul de scăzut, dacă e să-i comparăm cu persoanele de sorginte latină, preferând, la drum lung, în autobuz sau tren, compania muzicii sau a ştirilor la căşti, a ziarului sau a cărţii preferate decât pe cea a vecinului de scaun. Aşa că, din punctul ăsta de vedere, mă încadrez perfect în peisajul suedez. Nu oi fi eu blondă, dar cu cartea în mână stau, 90% din timp :))

Niciun comentariu: