joi, 13 august 2009

Sărmane á la sotzi :))

De bine ce "m-am plâns", acum două zile, de senzaţia de sufocare pe care am avut-o la Stockholm, la orele amiezii, câteva zile în şir, de ieri am revenit oarecum la normal, şi anume, termometrul nu a sărit de 21 de grade, cerul este acoperit de nori mari, albi şi pufoşi, întunecaţi pe alocuri, în diferite nuanţe de gri, iar duşurile sporadice au revenit în peisaj, că prea le-am simţit lipsa :))

Momentan, sunt destul de obosită, pentru că astăzi am avut test (timp de  4 ore), iar orarul din semestrul acesta, cu ore preponderent de după-amiază, mă cam scoate din circuit. Joia şi vinerea avem, în continuare, cursuri de dimineaţă, şi se simte diferenţa. Şi totuşi, deşi e 10 seara, m-am încumetat să mai înfăşor vreo 30 de sărmăluţe în foi de viţă, cu carne de vită, de data aceasta, iar acum, aştept, cu scobitori în ochi :)), să termine de forfolit şi să mă duc la culcare, că mâine mă trezesc la 5 dimineaţa.

Aşa că, deşi frântă, că m-am stresat şi concentrat destul, astăzi, la test, sunt fericită, pentru că mă simt, din nou, ca la mama acasă, cu sarmalele pe foc şi cu mama pe monitorul calculatorului :)) Singura (mare) diferenţă e că nu avem sarmale á la mama, ci sărmane á la sotzi, ca să-l parafrazez pe Vali :) :((

9 comentarii:

raluca spunea...

Si mie imi plac sarmalutele in foi de vita.Anul acesta am primit 1200foi de la o prietena care sta la curte si are vita de vie.Mi le-a cules cand au inceput ele sa creasca,in primavara,fragede......le-a oparit si le-a grupat in pachetele de 10buc pe care le-am pus la congelator ptr la iarna.Sunt atat de fragede,de se topesc in gura.Ginerelui meu ii plac f mult,iar fiicei mele si mai tare,deoarece a crescut la curte unde bunica ei avand vita de vie pregatea mereu sarmalute.

mamica_de_sebastian spunea...

Cu ce ai facut sarmalele cu varza dulce sau acra?Mie mi-e dor de sarmale cu varza dulce,dar zici ca e cauciuc...

svea spunea...

Îmi imaginez. Vorba aia, mie mi-e greu s-o folosesc la salată, aşa că-mi dau seama cum e să faci sarmale din ea. Mai bine să nu încerc :))

mamica_de_sebastian spunea...

Varza murata e foarte buna,daca mai sta in frigider vreo 2 saptamini,devine subtire si numai buna de infasurat.Cit despre varza dulce eu am crezut ca arunc sarmalele pe geam,am fiert la ele 8 ore si degeaba

svea spunea...

Am făcut sărmăluţe în foi de viţă; frunzele de viţă-de-vie le-am găsit la supermarket, la borcan, în apă sărată (nu sunt foarte fragede, dar merg :) Nu m-am aventurat, până acum, să fac şi sărmăluţe în foi de varză; oricum, nu sunt preferatele mele, precum cele în foi de viţă. În schimb, îmi place foarte mult varza călită.

mamica_de_sebastian spunea...

Aha,LA mine e invers,nu ma prea dau in vint dupa sarmale in foi de vita.Vezi cauta la magazinele arabesti au foi de vita in vid sint bune.Eu iau varza murata ori de la Lidl la conserva e taiata marunt,ori vidata de la bosnieci..

svea spunea...

Mulţumesc mult pentru sfat. Aşa o să fac!

greenfield spunea...

Varza de acolo e turceasca, cu frunza tare si groasa. Nu se pot face sarmale din ea. Stiu de la o romanca din Norvegia. Aceeasi varza!:D
Cea murata nu stiu cum e...

svea spunea...

@greenfield, ai dreptate!
Când o să cumpăr varză murată, o să vă împărtăşesc experienţa!