miercuri, 23 septembrie 2009

Şi, totuşi, se poate!

Sunet asurzitor, praf, scot capul pe fereastră şi ce văd... muncitori grămadă, căblăraie multă, într-un cuvânt se lucrează la modernizarea reţelei de internet; se instalează în zonă reţea de fibră optică. Motiv de bucurie maximă! Buuun, asta a fost săptămâna trecută!

Ieri, când am trecut prin spatele blocului, am observat că terminaseră oamenii lucrul, şanţurile erau acoperite, dacă nu aş fi fost părtaşă la lucrările de modernizare (acţiunea s-a desfăşurat sub geamul meu, timp de 2 zile) şi nu ar fi rămas şanţul acoperit cu pământ bătucit, fără iarbă, nici nu ai fi zis că s-a lucrat vreodată în zonă! Şi chiar am admirat lucrul făcut repede şi bine, ne-am mirat cât de bine arată totul după ce au părăsit muncitorii zona şi am şi zis, în glumă, că acum mai trebuie doar să vină să pună iarba la loc! 

Ca azi, să fim surprinşi, din nou, de zgomote ciudate! Ce credeţi că făceau muncitorii întorşi la faţa locului? Nu, n-aţi ghicit, nu spărgeau din nou, să repare ceva... nicidecum! Turnau pământ de flori ca să pună iarba la loc!!! V-aţi fi gândit la aşa ceva?? Eu da, dar doar în glumă!! :)) Şi nu locuiesc în centru sau în vreo zonă rezidenţială ci, pur şi simplu, acţiunea de introducere a fibrei optice se petrece într-o zonă normală, "după blocuri", aş putea spune, dar ... suedeze!!

Aşa că m-am grăbit să imortalizez hărnicia şi grija suedeză pentru aproapele lor, de mi-era şi frică să nu mă vadă că mă uit la ei şi mă minunez, ca la urs! Nu de alta, dar eu sunt obişnuită cu gropi, hârtoape, pus doar pământ la loc şi aşteptat să se transforme în ciment, eventual! Şi asta, valabil pentru drumurile intens circulate, nu pentru un amărât de petec verde din spatele blocului!



4 comentarii:

svea spunea...

@mihaela, e normal ca lucrurile să se desfăşoare ca aici! De asta am şi venit aici, că tânjeam după un loc în care "idealurile" mele să nu mai fie simple dorinţe ci, pur şi simplu, realitatea normală. Nu am aspiraţii înalte, de neatins, ci vreau doar o viaţă cu mai mult respect pentru aproapele nostru, iar lucrurile normale, de zi cu zi, să nu fie simple năzuinţe intangibile, cum sunt în România, pentru simplul motiv că e mai uşor să fii rău, invidios, leneş şi să vezi mai degrabă bârna din ochiul vecinului decât paiul din ochiul tău! Dacă un suedez ar citi postul meu nu ar înţelege motivul pentru care l-am scris, şi nu pentru că nu înţelege limba :) ci pentru că nu ar înţelege mentalitatea :) :(

Raluca spunea...

Mda,...interesant,e normal sa fie asa ,sa se faca asa...........sa se ia aminte procedura.........mai sunt multe de invatat...

Mihaela spunea...

Da, asta m-a surprins si pe mine cu cata normalitate se lucreaza aici. Ai vazut cum sunt "taieturi" in asfaltul trotuarului? Acolo fuse sapat odata, acoperit frumos si pus asfalt inapoi. Am vazut cateva lucrari in oras la noi de genul asta(si desigur ca oriunde nu numai in centru) si apoi finalul. Dar cum asfalteaza astia un drum pe care il repara ai vazut? ;) Si il refac pentru niste denivelari...gropi tare rar am vazut.

Mihaela spunea...

Svea ai perfecta dreptate, eu nu am reusit de mai multe ori sa le explic(si cum spui tu nu pentru ca nu ma exprimam corect ci pentru ca nu intelegeau realitatea in care noi traisem) despre ce a fost comunismul si cum era in Ro dupa revolutie. Asa cum nici fetele mele nu vor intelege niciodata cum noi nu aveam fructe si dulciuri, cum nu aveam program tv si toate cele...

Si da, pentru ei sa stii ca multe lucruri li se par anormale, iar noua nu. Si cateodata e ciudat sa aud ca nu le place cutare lucru care mie mi se pare ca e perfect...