marți, 28 iulie 2009

De ultimă oră... (II)

Nu am mai postat nimic timp de o săptămână; şi, totuşi, nu vă întreb dacă mi-aţi simţit lipsa, că ştiu deja răspunsul :))
Săptămâna trecută am petrecut-o tot prin locuri betonate, tot prin centru, tot pe străduţele pietonale din Gamla Stan, tot la Marea Baltică, tot cu vaporaşul, în traversare, de la Slussen spre Djurgården. O adevărată încântare pentru organul vizual şi cel olfactiv, mai ales acum, când iarba e de culoare arămie, ceea ce mă avantajează pe deplin, până la următorul sezon de înflorire a ierbii. Acum, în sfârşit, mă pot relaxa liniştită pe malul lacului, cu iarba ofilită în nas, bucurându-mă de adierea răcoroasă a vântului. Trebuie să recunosc că este prima vară din viaţa mea (de fapt, de care sunt conştientă) pe care am petrecut-o la temperaturi normale, fără zăpuşeală şi transpiraţie abundentă, fără senzaţia de sufocare şi, implicit, fără dorinţa de mutare în ... frigider.

Am fost, şi astăzi, la palat să vedem garda călare. Timp de o lună, are loc festivitatea de schimbare a gărzii efectuată de către un regiment călare. Spectacolul este impresionant la modul la care sunt antrenaţi soldaţii să ţină în frâu 60 de cai, în pas de defilare, iar aceştia să-şi suporte cu stoicism stăpânii din şa, 22 dintre ei făcând parte din orchestra de suflători. Timp de jumătate de oră eşti spectator la un regal cabalin, în care se armonizează perfect rigoarea militară a comenzilor cu antrenamentul şi stoicismul cailor care-şi ascultă şi îşi urmează stăpânii, de-a lungul întregii ceremonii.  

Pentru o mai bună înţelegere, vă las să vă delectaţi cu filmuleţele de mai jos, găsite pe youtube, despre Palatul Regal şi Garda Regală. Enjoy!



Niciun comentariu: