luni, 13 iulie 2009

La plimbare prin ... centrul Stockholmului

S-a mai dus o săptămână şi nu am apucat să vă povestesc pe unde am mai colindat în săptămâna ce tocmai s-a încheiat. Cu excepţia zilei de miercuri, când am ajuns în Nynäshamn şi Södertälje, două comune aflate în sudul Stockholmului, am avut o săptămână cu iz de beton de centru (vechi) al Stockholmului combinat cu iz de Marea Baltică, tot cu deschidere către partea centrală.









A fost, ca de obicei, frumos să mă înghesui, alături de sutele de vizitatori curioşi şi dornici de relaxare şi cumpărături, pe străduţele înguste din Gamla Stan sau să casc gura la muzicanţii şi artiştii stradali ce-şi arată măiestria vocală sau actoricească în încercarea de a mai scoate câteva coroane de la turistul dornic de entertainment ad-hoc. Nedezlipită de aparatul de fotografiat, am încercat să surprind aspecte indedite ale oraşului dar şi imagini de vacanţă, amintiri din Stockholm etc., pe care să le împart cu cei de acasă.

Sâmbătă, pe străduţele din Gamla Stan am putut vedea mimi care pozau în statui şi cum te apropiai de ei sau le puneai bani în cutie, te răsplăteau cu o bomboană (pe copii) sau cu un sunet de clopoţel şi câteva grimase amuzante, înghiţitori de flăcări, diverşi scamatori (jongleri sau "specialişti" în alba-neagra), un dansator-imitator al lui Michael Jackson, comedianţi sau dansatori indieni (cei din urmă cu scopul de a face reclamă unui restaurant indian din zonă).






2 comentarii:

svea spunea...

De altfel, deprinderi comerciale, valabile prin toate destinaţiile de vacanţă, pe timp de vară, când turistul e generos cu artiştii stradali :)

raluca spunea...

Frumoase obiceiuri pe strada cu acesti mimi care pozau in statui,cu inghititorii de flacari,scamatorii...care ajuta la descretirea fruntilor.