miercuri, 10 martie 2010

Gânduri climaterice :)

A venit primăvara pe tărâm stockholmian? Greu de spus! De două-trei zile ne scăldăm în razele "dogoritoare" ale soarelui ce şi-a făcut, cu greu, apariţia de după perdeaua deasă de nori şi a îndrăznit să strălucească, ca în zilele lui bune, pe cerul senin al Stockholmului. Şi totuşi, pământul îşi poartă cu conştiinciozitate hăinuţa cea albă, de poveste, primită încă dinainte de Crăciun. Însă relieful Stockholmului capătă, pe zi ce trece, silueta primăvăratică, îndelung aşteptată, munţii de zăpadă transformându-se, treptat, în deluşoare de omăt prăfuit. Noroc cu albastrul cerului, verdele pădurii de conifere şi albul imaculat (pe alocuri) care capătă o strălucire specială în lumina soarelui de martie. Cele patru grade pe plus ne încurajează să sperăm la venirea timpurie a primăverii, pe tărâm nordic. Zic timpurie, pentru că am experienţa anului trecut, când primăvara a venit în mai şi ne-a părăsit la sfârşit de iunie :))

8 comentarii:

Mirona spunea...

Ah, la noi, in Bucuresti, nici macar o aparenta de primavara n-am avut! In prezent, ne scaldam in munti de zapada si ne calim la temperaturi arctice...Tare m-as muta la Ecuator acum :))

dan spunea...

hai serios - in mai? si in iunie a si plecat? si cum a fost vremea dupa ce a plecat?

Svea spunea...

Misaki, la Ecuator nu prea m-as muta, ca nu-mi plac ploile si mai vreau si zapada din cand in cand :))
Cat despre vreme, azi a fost tot senin si insorit, dar ceva mai frig ca zilele trecute! Am deocheat vremea! :)

Dane, daca ma intrebi pe mine, din iulie pana in septembrie a fost tot primavara, o primavara torida as putea spune :) (pe care ei o numesc vara :) avand in vedere ca maxima a fost 20-25 de grade :)) Oricum daca vrei sa afli mai multe despre starea vremii in Suedia, pentru anul trecut si nu numai, consulta folderul "Despre vreme" care contine 17 posturi extrem de bine documentate :)

Anonim spunea...

Oh svea, dar nici nu te astepta sa fie altfel vara suedeza, stockholmiana sau malmöana :) caci vei fi dezamagita an de an...primavara e primavara aici, lento si cu temperaturi de 10-12 grade...urcand inceeeet din martie(anul asta e exceptie, sa stii) de pe la 4-5 grade pana la 16-18 in iunie cand la ei e vara deja(mai sunt si exceptii, noi am prins 28 de grade in mai). Toti sunt in tricouri, rochite, pantaloni scurti si eu dardai numai uitandu-ma la ei... Daca o sa fie veri cu temperaturi de peste 25 de grade(acum doi ani au fost) atunci e canicula si nu tine mult...3-4 zile asa. Asta e vara suedeza, nu asa spun ei ca e vara...trebuie sa te obisnuiesti :). Eu imi iau anual portia de vara torida romaneasca, plina de praf si transpiratie, cand pot si eu sa umblu in pantaloni scurti si maieu, dar sincer abia astept sa ma intorc la vara suedeza, gotlandeza in special. Eu o ador, imi place aerul curat, urasc caldura de peste 30 de grade si canicula...eu ador vara suedeza...

Svea spunea...

Hehehe, da, salmi, ştiu şi nici nu mă aştept să fie altfel. Şi eu ador vara suedeză doar că mi-aş dori să nu ţină doar din iu(n)lie până în septembrie ci din martie până în septembrie-octobrie :)) Atâta tot! :)) Şi fără prea multă ploaie! :)) Îmi doresc mult? :))

Anonim spunea...

Oh, daaaaa....si eu mi-as dori asa :). Cred ca iti doresti mult, adica nu stiu daca mult, dar nu cred ca se poate :)). Vad ca incalzirea globala s-a dat peste cap sa ne arate ea ce si cum :) ca altfel parca parca mai puteai spera :). Ah...fara ploi in septembrie-octombrie...ce fain ar fi!
Te pup, spor la invatat!

Ninulescu spunea...

Mai..in mintea mea de citeva zile a incoltit un gind pervers :))..sa-mi cumpar o centrala pe lemne, si sa-mi incalzesc toata casa, si dupa aia nu-mi mai pasa cit tine iarna, de fapt nici nu o sa mai stiu ca exista...acu mai ramine sa gasesc sponsori :)..din pensie am calculat si mi-o pot cumpara in 14 ani

Svea spunea...

Merci, Salmi, chiar ar fi cazul sa scriu ceva noutati in domeniul asta! Chiar ca stau cu burta pe carte! Daca altceva nu pot sa fac momentan, macar asta s-o fac cat mai bine! Pupici si tie!

Ninule, soarta grea si rece ai, ca sa ma leg de subiect! Trist, dar astea sunt realitatile romanesti, din pacate! :( Iti tin pumnii sa treci cu bine de iarna asta si urmatoarea sa te gaseasca cu visul implinit!