duminică, 7 martie 2010

Vasaloppet - motiv de mândrie naţională suedeză

Vasaloppet este o cursă maraton de schi  (90 km) care se ţine, anual, în prima duminică a lunii martie, în nord-vestul regiunii Dalarna, Suedia şi se desfăşoară între satul Sälen şi oraşul Mora. Vasaloppet este cea mai "vârstnică", cea mai lungă şi cea mai populară cursă de schi din lume, anul acesta participând 16 000 de schiori din întreaga lume.

Cursa a luat startul pentru prima dată, în anul 1922, iar legenda spune că a avut ca motiv de inspiraţie fuga regelui Suediei, Gustav Vasa, din anul 1520. Câştigătorul primei curse a fost Ernst Alm din Norsjö, în vârstă de 22 de ani, care a rămas cel mai tânăr câştigător din istoria cursei.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte interesant...stiam de cursa(am tot auzit azi la radio) dar nu stiam amanunte. Multumesc!

O saptamana frumoasa!

Svea spunea...

Cu placere! :) Azi s-a tinut cursa si am auzit atat vorbindu-se despre ea, incat am decis ca e un subiect bun de dat pe blog :))
Pupici multi si o saptamana rodnica!

Dana spunea...

Interesant. Mi se pare normal sa vorbim despre evenimente specifice altor tari, e mult mai interesant decat sa mestecam la nesfarsit stirile de pe programele romanesti de televiziune. In definitiv nu suntem singuri pe Terra.

Svea spunea...

De fapt, ăsta este şi scopul blogului meu, să vorbesc despre suedezi, la ei acasă, prin prisma unei "călătoare" pe tărâm nordic, scotocitoare de mentalitate şi cultură suedeze.
Îţi mulţumesc că apreciezi!
De fapt, şi tu faci acelaşi lucru, cu mult sârg şi plăcere, şi de aceea îţi calc pragul, de fiecare dată, cu interes şi curiozitate.