joi, 13 mai 2010

Să ne MAI şi relaxăm un pic!

Ieri am profitat de soarele generos de primăvară şi am purces la o plimbare prin centru, luând la pas parcurile şi magazinele, bucurându-mă de privelişte şi încercând să surprind atmosfera primăvăratică stockholmiană în toată splendoarea ei. Pentru că nu mai ieşisem de ceva vreme şi pentru că Stockholmul se simte şi vede diferit la temperaturi pe minus şi multă zăpadă, acum că am scăpat definitiv de ea, iar pomişorii şi iarba îşi fac curaj să explodeze în toată splendoarea lor, m-am gândit că ar fi o idee bună să-mi fac cadou de sfârşit de curs o "excursie" prin centrul Stockholmului.

Aşa că m-am bucurat în voie de aerul curat pe care l-am respirat profund, în doze mari, mi-am încântat privirea cu verdele crud al pomilor, cu albastrul intens al cerului, cu gingăşia florilor şi, mai ales, cu relaxarea degajată de stockholmienii ce ieşiseră la un pahar de vin şi-o vorbă cu prietenii chiar în buricul târgului, pe pajiştea proaspăt scăldată de soarele călduţ de mai.

Obiceiul locului este de a ieşi la ora prânzului, în pauza de masă, de la ora 12 la 13 sau în week-end-uri să te relaxezi pe pajiştea părculeţelor din centrul Stockholmului la un picnic ad-hoc sau, pur şi simplu, să te bucuri de splendoarea naturii în... iarbă. Priveliştea este una odihnitoare, atât pentru cei în cauză, cât şi pentru privitori, pentru că şuetele din iarbă au parte de o finalizare impecabilă, fără să-ţi lase posibilitatea de a ghici câte zeci de trecători s-au bucurat, în acest fel, de gazonul proaspăt tăiat şi îngrijit.









Presupun că imaginile prezentate sunt concludente pentru starea de armonie om-natură în mijlocul unui oraş care ştie şi poate îmbina perfect necesităţile unui capitale europene cu cele de relaxare şi evadare din cotidianul obişnuit prin simpla dorinţă de face acest lucru într-un mod cât se poate de civilizat.

11 comentarii:

Things That Inspire spunea...

Mi-ai bucurat sufletul!:)

Anonim spunea...

Foarte frumos! Si la noi e obiceiul sa iasa lumea in parc, dar pe malul marii, vara cand soarele apune dupa ora 23...e atat de exotic in perioada aceea! Sunt majoritatea turisti dar si gotlandezi desigur.

Azi la noi a plouat desi e incredibil de cald, sunt 15 grade...si desi am fost cu totii liberi inca nu am putut iesi. Ne pregatim acum, ca s-a oprit ploaia...

Svea spunea...

Suuuuper, imi imaginez cât de frumos poate să fie! Oricum eu ador vara suedeză cu nopţile albe şi cu plimbat până noaptea târziu, aşa că nu mă mir că plimbările pe faleză la ore târzii sunt extrem de îmbietoare pentru turişti şi nu numai.
Şi aici a fost înnorat şi a plouat şi nu-mi venea să cred că cele 19 grade existente pe ecranul yahoo weather pot fi reale. În fapt, nici nu ştiu dacă au fost reale că nu am ieşit din casă! :)) Acum sunt 15, poate ar fi bine să punem de-o plimbare, de ce nu! Şi aici a stat ploaia!

Dana spunea...

Daaaaaaaaaaa...relaxare, asta-i secretul!!!
Mi-au placut pozele, au surprins perfect atmosfera de primavara.

Svea spunea...

Hehehe, mă bucur că ţi-au plăcut şi am reuşit să redau un pic din frumuseţea şi relaxarea zilei de ieri. Micşorate aşa, şi-au pierdut farmecul detaliilor, dar voi relua câteva din fotografiile pe care le expun aici într-un alt proiect care e în pregătire, deocamdată. Sper să reuşesc ceea ce-mi propun! Ţine-mi pumnii!

ina spunea...

Minunate poze. Te invidiez ca traiesti intr-o lume atat de civilizata...

Svea spunea...

Mulţumesc, Ina! Mulţumesc, Things That Inspire! :)

cristina spunea...

Cum, mai, Svea, si acolo calcati pe iarba? ;)

cristina spunea...

O nebunie natura si pe la voi! :)

Anonim spunea...

Superbe imaginile!...
Natura ne daruieste atata bucurie si pace, si iubire!...

elena spunea...

Off, superb..spun doar atat, k poate ma aude si pe mine cineva :)