duminică, 23 mai 2010

Mai (primă)văratic de atât, nu se poate! :)

În sfârşit, prima zi cu temperaturi sub cele de la Bucureşti. Am revenit la normalitate ! :)) D-asta mă bucur, nu de altceva! :) Au trecut deja două săptămâni de când termometrul arăta, constant, în jur de 15-20 de grade, uneori chiar 25-26 de grade, iar eu încă nu mă pot obişnui cu vara suedeză, instalată brusc, cu aerul cald de vară suedeză, cu explozia florală şi de verdeaţă crudă, ce ne bucură olfactiv şi vizual, după alba, lunga şi obositoarea iarnă cu nămeţii ei transformaţi, spre sfârşit, în munţi negricioşi care păreau că nu mai lasă loc păturii verzi a naturii renăscute. O iarnă atât de albă, de rece şi de lungă, încât acum, când suedezul vesel şi dezgolit, s-a bucurat de soarele cald şi plăcut de vară suedeză (deja), nu mi-a venit a crede! Şi, totuşi, am avut înţelepciunea de a mă bucura de fiecare oră solară, de a cutreiera câmpurile înverzite, în lung şi lat, de a inhala, în doze mari şi puternice, aerul cald şi înmiresmat pentru că am ştiut că e imposibil să ne bucurăm de zile văratice, la nesfârşit. Deocamdată, am avut parte doar de duşuri sporadice, dar din experienţa anului trecut, şi din auzite :) luna iunie este o lună ploioasă, iulie este o lună cu multă iarbă înflorită iar din august vine toamna :)) Aşadar, bine am făcut că ieri am străbătut străzile şi parcurile stockholmiene, preţ de vreo 4-5 ore, mângâiată de soarele cald (primă)văratic, pentru că astăzi dimineaţă, nu razele puternice ale soarelui prin jaluzele mi-au dat trezirea, ci picurii de ploaie ce băteau sârguincios, cadenţat, în geam.

Aşadar cu cele 11 grade prezentate de Celsius singura plimbare, de astăzi, o voi "executa" la bibliotecă şi singura şedere prelungită va fi pe canapea cu o carte bună sau vizionând ceva filme. O să vedem cum va fi anul acesta, în continuare, dar un lucru ştiu sigur, la câtă zăpadă am avut, precis vom avea parte de vegetaţie abundentă şi iarba ce va înflori peste 3-4 săptămâni îmi va produce din nou neplăceri! Aşa că bine că am reuşit să profit şi să mă bucur, cât de mult cu putinţă, de splendoarea peisajului renăscut, de aromele verii timpurii (aici :) şi să vi le împărtăşesc şi vouă, măcar vizual!



  







8 comentarii:

Mirona spunea...

Prietena mea suedeza mi-a spus ca cel mai bine ar fi sa vizitez Suedia in August :) As fi incercat anul acesta, ocazie cu care mi-ar fi placut sa bem un ceai impreuna, dar cred ca e foarte putin probabil sa ajung. Oh well, enjoy the nice weather :)

Svea spunea...

Hehehe, da, şi august merge foarte bine, dar iulie e luna de vara in toata splendoarea ei :) Daca sunt sanse sa ajungi, imi dai de stire si punem de-o intalnire, cu mare drag!

Anonim spunea...

Eh, la noi e cald si azi, avem 15 grade dar umiditate mare si zapuseala...ploi alternand cu soare, e o minunatie de vreme. Imi place la nebunie vegetatia care a explodat in cateva zile la propriu, totul e inflorit, gradina mea de flori parca de la o zi la alta e tot mai frumoasa...superb! Ador vara suedeza si deja regret ca voi lipsi iar o luna...dar tot mai prindem una de vara pana la mijloc de august cand vine toamna.

Imbratisari calde si umede de duminica. ;)

Svea spunea...

Da, cică sunt 13-14 grade şi aici, dar muuuuult mai frig ca ieri şi zilele trecute! Dacă ieri m-am plimbat ore în şir într-o bluză cu mânecă lungă şi mi-a fost cald, astăzi, tricou, bluyă cu mânecă lungă şi hanorac şi mi-a fost bine! Deşi am zis că mă duc doar până la bibliotecă şi atât, cum biblioteca era închisă că e sărbătoare azi, am dat o roată prin împrejurimi deşi stă să plouă! Chiar a şi plouat ceva!
Pupici şi îmbrăţişări la fel de călduţe şi umede! Hihihi :))

Dana spunea...

Frumoase poze, io m-am bucurat de ele din plin.

cristina spunea...

Sunt cu Dana in echipa: foarte frumoase pozele.
Cam intarziat anotimpul lalelelor si al zambilelor la voi ...

Anonim spunea...

Frumoase si atat de delicate, pozele!
Zile cu mult soare si spor in toate. Am reusit sa citesc tot ce-ai scris. Imi place mult blog-ul tau.
Zambete cu mult drag din RO.

Svea spunea...

Dana, Cristina, Teodora, va multumesc mult de tot pentru aprecieri! Conteaza mult pentru mine!

Da, Cristina, de-abia acum lalelele si zambilele, mare parte din ele, incep sa se ofileasca! Diferenta e cam de o luna! Aici toti copacii sunt in floare, de-abia acum e primavara in adevaratul sens al cuvantului!