miercuri, 28 octombrie 2009

Ce mai e nou...

Sunt sigură că mi-aţi simţit lipsa şi că v-a fost dor de mine. Am cam absentat de pe blog, în ultima vreme pentru că, pe de o parte, am avut probleme tehnice cu weblogul care a fost în întreţinere şi, ca atare, nu a funcţionat mai multe zile la rând, pe de altă parte, am fost eu în pană de idei şi chef, că mă aşteaptă un examen de final de nivel, peste două săptămâni, prilej de stres şi chef ioc pentru postat pe blog :(

Şi, totuşi, am reuşit să întreprindem două activităţi sociale, graţie prietenilor noştri care au făcut rost de bilete şi ne-au invitat şi pe noi.

Unul dintre evenimente a avut loc vinerea trecută, la Söderteatern din Stockholm, unde Alexandru Bălănescu Qvartet a ţinut un concert pentru românii din Suedia şi nu numai. A fost un spectacol de două ore, plăcut şi interesant.

Multe voci româneşti în jurul meu, multe persoane stilate, ca la un spectacol pentru românii din diasporă, spectacol finanţat de Institutul Cultural Român la Stockholm.

M-am simţit bine să aud vorbindu-se româneşte, mai mult decât o fac uneori, la şcoală, unde mai am ocazia să interacţionez cu două colege românce, una în aceeaşi grupă cu mine, până azi şi cealaltă la un nivel inferior de învăţare a limbii. Sau mai mult decât aud dulcele grai românesc cerşit, în pendeltåg (tren), pe Trandafir de la Moldova

M-am simţit mândră să fiu într-o ţară străină, la un spectacol rafinat, cu persoane selecte, care reuşesc să supravieţuiască pe teritoriu suedez şi altfel decât a aşeza pe scaunele din pendeltåg (tren) un bileţel în suedeză în care cerşesc compasiune şi ajutor financiar sau a interpreta cu mult patos scrijelitor pentru urechi, melodii tradiţionale româneşti, acompaniate de mirosul pestilenţial al "virtuozilor" în cauză.

Cel de-al doilea eveniment social la care am luat parte a avut loc ieri, la cinematograful Park din Stockholm, unde a avut loc avanpremiera filmului "In the loop" - o satiră politică despre servilismul britanic faţă de americani. Filmul este o comedie britanică, cu un scenariu şi distribuţie bune. Predomină comicul de limbaj pe lângă cel de situaţie; ritmul este unul alert, glumele succedându-se unele după altele.

În rest, am fost a fel de scolăriţă şi de casnică ca şi până acum. Vremea îşi poartă cu stoicism, de ceva vreme, haina de toamnă ploioasă şi rece şi am impresia că va mai dura destul până va trece la mantia de nea. Încerc să rămân cât se poate de calmă şi răbdătoare, să învăţ cuminte, să trec examenul cu brio şi, bineînţeles, să mă străduiesc să apar mai des pe blog cu veşti calde din ţara nordică, cea rece :)

6 comentarii:

svea spunea...

Sunt aici, pentru voi, cu drag! :))

raluca spunea...

Venim cu placere la cele doua adrese,dar numai cu gandul..........

Danae spunea...

Mie mi se pare extraordinar sa poti avea contact acolo, departe, cu limba si muzica noastra.
Bafta la examenul care te asteapta!

svea spunea...

E super bine să fii izolat de toate evenimentele cerşetoreşti româneşti, trust me! :)
Mersi frumos de încurajare, dar mi-e o frică de nu te văd :)

Mihaela spunea...

Ce frumos! Am citit si eu in presa despre ei, ca vor/au sustinut concert la St. Noi aici suntem izolati de evenimente romanesti si culturale si cersetoresti...o fi bine, o fi rau? Cred ca si si...

bafta multa sa ai! Il iei cu siguranta, nu e greu!

svea spunea...

Mulţumesc frumos, Dana!