joi, 15 octombrie 2009

E bacon, e caşcaval... e papa bun :))

Sunt cu ochii mici, pic de somn, acum am intrat în casă, dar mă simt datoare cititorilor mei de pe blog :)) Au cerut reţeta de la postul anterior, gata, mă conformez!

Am stat eu ce am stat, marţi, cu braţele încrucişate, holbându-mă în frigider, să pun de ceva papa pe masă. Am dat târcoale pe net, pe diferite siteuri, după reţete ca la carte, cu gramaj şi ingrediente respectate la sânge, dar cunoscându-mă, n-a funcţionat. Aşa că m-am hotărât, fac supă de legume şi ca fel doi, ceva cărniţă cu legume. Mă uit în congelator, dau de vreo 400 de grame de muşchi de porc, de o pungă cu legume congelate, mă uit în frigider şi îmi sticlesc ochii şi glandele salivare se suprasaturează brusc la gândul slăninuţei (bacon) ce-şi aştepta cuminte rândul pe raft. Şi-mi zic, dezgheţ muşchiuleţul şi apoi îl dau la cuptor. Buuun, aştept cuminte în compania îngerului decăzut al lui Enquist să se dezgheţe muşchiuleţul, după care îl tai în bucăţele potrivite (au ieşit 12), tai sferturi 2 cepe medii şi ţelina în cubuleţe, îl ung cu puţin ulei, îl potrivesc de piper, vegeta şi busuioc şi-l dau la cuptor în vas de yena umplut un sfert cu apă să fiarbă vreo 45 de minute şi să se pătrundă bine de mirodenii. Scot ceapa şi ţelina, scurg sosul şi-l mai las să se rumenească puţin integral (iniţial se rumeneşte doar partea care nu stă în apă). După ce s-a rumenit complet, se iau bucăţelele şi se învelesc în feliuţă de bacon şi apoi în fâşiuţă de caşcaval (tăiată pe dimensiune) şi se prind în scobitori şi se dau din nou la cuptor să se prăjească baconul şi să se topească caşcavalul. Cât despre legumele gratinate, se răstoarnă punga de legume congelate în alt vas de yena, se ţin la cuptor circa jumătate de oră până se pătrund bine, se adaugă caşcaval şi se mai ţin la cuptor până se topeşte şi caşcavalul. Se servesc împreună, ca în poza de la postul anterior. Simplu, nu?? :))

Poftă bună!

3 comentarii:

DanaE spunea...

Multumesc! Multumesc!
Abia astept. Cred ca am de toate prin frigider, asa ca... hmmm... yupiii.

svea spunea...

Cu multă, multă plăcere!

mamica_de_sebastian spunea...

Mniam mniam,merci de reteta..