duminică, 11 octombrie 2009

Toate-s vechi şi nouă-s toate...

A mai trecut o săptămână de chiul de pe blog :( Ştiu şi-mi fac mea culpa, dar asta e. Stau mult la şcoală, mult pe drum, am de citit o groază, la care se adaugă activităţi casnice, personale şi culturale. Iar consemnarea lor pe blog rămâne pe ultimul loc. Dar ştiu că sunteţi dornici de veşti noi şi nu numai şi, atunci, e musai să-mi fac timp şi de actualizat blogul. Un prieten chiar mi-a atras atenţia că se cam învechise orezul cu lapte :)) A fost o remarcă super tare, pentru care îi mulţumesc :))

Dar să trec un pic în revistă săptămâna care stă să se încheie. Lunea e o zi extrem de lungă. Plec la 7 dimineaţa şi mă întorc de-abia la 9 seara. În timpul ăsta, cursuri, ore de conversaţie la Crucea Roşie, voluntariat la Jordbromalmsskola plus drumurile dintre ele. Marţi - şcoală, miercuri - şcoală, joi, pe lângă şcoală şi aflarea câştigătorului premiului Nobel pe anul 2009 am fost şi la operă. Un coleg de grupă joacă ca figurant în opera Xerses, prilej cu care a avut vreo 40 de bilete gratuite la repetiţia finală dinaintea premierei. Aşadar, şi-a invitat cunoscuţii şi colegii de grupă, joi la ora 12. A fost o experienţă interesantă; e prima dată când merg la opera din Stockholm, care este un pic mai impunătoare decât cea din Bucureşti :); cu ocazia asta, am experimentat şi ceva rău de înălţime, având locuri la balconul trei.







Genul îmi este extrem de familiar, obişnuiam, în liceu, să mă duc la operetă cu tatăl meu, iar în facultate, la operă, fie cu Vali, fie cu prietenele. Mi-a plăcut mult; opera se joacă în limba italiană, cu subtitrare în limba suedeză.

Vineri am aflat că am fost propusă pentru examenul din luna noiembrie şi am acceptat să-mi fac cadou de zi onomastică dar şi de cea de naştere, trecerea la nivelul următor de aprofundare a limbii suedeze. Ei, ce ziceţi, m-am gândit bine, nu? :)) Şi mai sunt şi optimistă, aşa-i? Hehe, voi vedea ce se va mai întâmpla, dar nu am de ales, trebuie să mă mişc repede, dacă nu vreau să mor de foame pe aici :))

În altă ordine de idei, week-end-ul a debutat promiţător, cu o foarte lungă plimbare, la pas, prin centrul Stockholmului. Vremea a ţinut cu noi. Cele 8 grade au fost acompaniate de soarele călduţ de toamnă, ce ne-a încălzit paşii de-a lungul plimbării noastre prin oraş. Plimbarea a fost prilejuită de revederea prietenului nostru cu un bun prieten de-al său, italian, stabilit în Göteborg. Aşa că s-au depănat amintiri şi nenumărate păreri despre fotbal, politică, situaţie economică, culturală, lecţii de vocabular italian şi român, toate susţinute în dulcele grai suedez, prilej de mare bucurie pentru urechile mele avide de noi cunoştinţe aprofundate în mult râvnita limbă suedeză :))

După-amiaza de sâmbătă a culminat cu un binemeritat festin la un restaurant din zonă, unde am servit o minunată supă de fructe de mare. Trebuie să recunosc că până acum am avut buba la cap :)) şi nu doream nici în ruptul capului să mă apropii de acele ineluşe mititele, rozalii, pe numele lor, creveţi (räkor) a căror privelişte mi-a inspirat întotdeauna silă şi dezgust. Tocmai când Vali se pregătea, moraliceşte, să primească porţie dublă de creveţi, printr-un act de curaj, m-am hotărât să gust din animăluţele rozalii, care după ce au aterizat în cavitatea mea bucală, mai cu frică, mai cu disperare :), mi s-au părut extrem de gustoase. Ce feste poate juca ochiul papilelor gustative! Şi cum le-am privat eu, atâta timp, de gustoşii creveţi! Incredibil!! :))

7 comentarii:

svea spunea...

@Cristian, mulţumesc pentru remarcă şi pentru vizită! :) Te mai aştept...

Cristian Lisandru spunea...

Impresionante fotografii, într-adevăr...

Ninu spunea...

Iami..iami ..fructele de mare sint superbune, eu sint mort dupa scoici :)... Bafta la Scoala...la note numai de 10 Vine si mos Craciun cu daruri mai consistente, acu nici nu mai are cale atit de lunga de batut :)

salmi spunea...

Hai ca m-ai bagat in ceata...pai si eu tot pentru inscrierea la facultate ma grabesc ;) si eu sunt la final. Te poti inscrie pana nu termini suedeza la nivel de gymnasiet? Ca eu am tot citit ca nu...chiar aseara m-am inscris la 2 cursuri la distanta(sa le fac macar acelea daca reusesc) si imi cer sa le trimit dovada ca am absolvit suedeza la nivel gymnasiet pana cel tarziu la 1 dec, ceea ce imi e imposibil, e atat de mult volum la SAS B ca nu am cum practic. Sper sa ma pasuiasca, vreau acum sa le scriu la cei de la studera.nu sa vad ce imi raspund, pentru ca deja anmäl-urile le-am trimis(haha si eu scriu de fica-mea cum vorbeste romsuedeza dar uite la mine!). Tu cum faci asadar cu inscrierea la facultate? Poti sa imi scrii si pe email daca e mai lung...PUP!

svea spunea...

Mihaela, mersi frumos pentru urări! Spor şi ţie la învăţat! Cu siguranţă, vei reuşi cu brio! Într-adevăr, dau examenul de final de grund. Nu ascund că mi-e frică, dar trebuie să mă grăbesc, ca să prind, la timp, înscrierea la facultate. Mai e mult până departe, dar asta e, cine intră în joc, trebuie să joace până la capăt! :)
Cât despre räkor, să sperăm că şi a doua oară îi voi mânca cu aceeaşi plăcere, ca prima dată :))

salmi spunea...

Frumoase activitati, bravo! Spor la suedeza si bafta la examen. In noiembrie il am si eu...se pare ca vom fi pe baricade deodata. Tu il dai pe cel de final de grund?
Räkor eu am gustat...nu pot sa-i mananc. Probabil n-am gasit combinatia potrivita...
O duminica faina!

svea spunea...

Haha, bună şi haioasă remarcă, Ninule! :)) Mi-ai plăcut, ca întotdeauna, de altfel! ;)) Mersi pentru urare!