sâmbătă, 3 octombrie 2009

Ce ţi-e şi cu vremea asta!

Mă trezesc dis-de-dimineaţă, astăzi, cu ochii mici, pun mâna pe calculator şi dau să vorbesc cu mama. Aseară, nu am mai apucat, că m-a furat somnul, inopinat :)

Îmi povesteşte mama de una de alta şi, bineînţeles, că aduce vorba şi de vreme. Îmi spune ce cald a fost ieri, cum la 27 de grade toată lumea se bucura de soarele generos de toamnă, la mânecă scurtă şi, încă o dată, se asigură dacă eu tot cu ţinuta de iarnă (i.e. căciulă şi mănuşi) defilez. Astăzi, la Bucureşti, se pare că toamna şi-a intrat în drepturi, cu ploaie şi 17 grade, trecerea de la cald la rece făcându-se brusc, fără menajamente. Măcar, aici, ştiu o socoteală, de vreo două săptămâni termometrul nu sare de 15 grade, iar de câteva zile, nici măcar de 10 grade. Aşa că arunc un ochi la vremea de pe yahoo şi ce văd?! Stockholm, acum la 7.30 dimineaţa, -2 grade, cu maxima de azi, 10 grade, Oslo, la fel, -2 grade cu maxima de 6 grade, mă duc mai la nord, în Reykjavik şi, brusc, îmi îngheaţă nasul :)) -3 grade cu maxima 2 grade şi, repede, cobor mai la sud, în Copenhaga, ca să mă dezgheţ la 8 grade, cu toate că plouă, dar cu maxima de 14 grade.

Aşa că, după o mică plimbare climaterică prin vecini, decid că trebuie să mă obişnuiesc cu gândul iernatic de octombrie şi al prietenilor călduroşi, de cursă lungă, în a căror companie voi sta până prin aprilie-mai :))

6 comentarii:

svea spunea...

Aşa e Miha, nici la Stockholm, din ianuarie până în martie, n-au fost temperaturi mai scăzute decât -7 grade, dar s-au resimţit mai rău din cauza vântului. În rest, ai perfectă dreptate. Cât despre întuneric, mă cam deranjează un pic, dar nu excesiv, aşa că încerc să-l compensez prin stat în casă, citind, vizionând filme, bucătărind papa bun sau ştiu eu ce alte activităţi prolifice şi benefice pentru casă şi cuplu ;)) Cu gândul, bineînţeles, la lunile de vară luminoasă :))

salmi spunea...

Ah, pai pana prin ianuarie nu prea e zapada, iar zilele scurte de tot si cele mai negre, sunt in noiembrie-decembrie. La asta ma refeream. Eu am 2 ierni intregi aici, in ambele Craciunul a fost fara zapada, a plouat, iar de un Paste in aprilie, anul trecut, a fost ger si zapada.
Dar asa e, geruri cumplite ca in Ro aici nu sunt, cel mai frig au fost 2-3 zile cu -5 grade si se simteau -12 din cauza vantului. In rest -2/0 grade, e placut chiar. Insa primavara e cumplit de rece, la fel ca iarna si pentru ca e soare iti vine sa dai jos hainele, dar nu poti... aici la noi pe Gotland e din cauza marii, vantul e rece si pana in mai nu reusesc sa dau jos caciula din cap. Insa toamna e frumoasa, eu o ador. E placuta ca temperatura si colorata, cu flori pana in decembrie. Mai ales trandafirii din Gradina Botanica, sunt o splendoare sa ii vezi infloriti in noiembrie. Asta pentru ca nu ingheata decat din decembrie incolo, clima de pe Gotland e speciala. Nu stiu insa cum e in restul Suediei, in partea de la jumatea ei in jos, caci in nord stiu din povesti, am colege la laborator din nord si acolo e ger. Hai ca o sa descoperi si tu anul asta, sa vad ce impresie ai. Pe mine inca nu a ajuns sa ma deprime ziua scurta, desi recunosc ca nu e placut. Poate peste cativa ani, o sa scriu si eu de deprimari, mai stii?

Hai ca m-am intins, o seara faina!

PS noi n-am trecut inca la imbracaminte de iarna :)

svea spunea...

@greenfield, ai perfectă dreptate! Frigul este suportabil aici, în lunile de iarnă, mai ales că ninge mai mereu. Eu chiar nu m-am plâns mai deloc de-alungul lunile de iarnă calendaristică pe care le-am prins aici. Mai rău este primăvara sau toamna care nu prea se compară cu omonimele lor din Bucureşti. Aici e mult mai frig şi mai ploios. Adică nu eram obişnuită să port îmbrăcăminte de iarnă în aprilie, mai, iunie, septembrie şi octombrie :))

greenfield spunea...

Azi intr-adevar s-a facut frig in Bucuresti. Ploua de azi-noapte. N-a iesit soarele deloc. Pana ieri umblam imbracati ca vara:)
Eu am fost in tarile nordice in toate lunile daca ma gandesc mai bine si niciodata nu am prins geruri mari. Totul era suportabil. Era un frig suportabil, pentru ca in magazine te sufocai de caldura. Manusi, fular si o palarie pe cap era de ajuns. Si sa-ti mai spun ceva. Daca prin anii '80-'90 in tarile nordice se importau pulovere groase, la un moment dat nu s-au mai cerut acestea, cererea mare era pentru pulovere mai fine datorita incalzirii globale. Stiu sigur acest lucru, asa ca nu-ti face probleme!
E mai greu de suportat faptul ca sunt numai cateva ore de lumina, asta-i adevarat. Dar te obisnuiesti:)

svea spunea...

Într-adevăr, aici iarna e lungă, dar n-aş putea spune şi că neagră. Sunt aici din ianuarie, iar cele trei luni de iarnă, calendaristică, pe care le-am apucat eu aici anul ăsta au fost din belşug acoperite de zăpadă şi mi-a plăcut, la nebunie, ceea ce am văzut. Mai ales că grija pentru aproapele lor "funcţionează", din nou, la cote maxime; şi mă refer la eficacitatea cu care îndepărtează zăpada de pe trotuare şi carosabil şi la tonele de pietricele pe care le împrăştie pe trotuare pentru a împiedica formarea gheţuşului şi a favoriza, astfel, accesul tuturor fără vizite ulterioare la ortoped. Bun, eu am luat sensul figurat al cuvântului, tu te-ai referit strict la cel propriu, şi atunci, da, sunt de acord cu tine, că doar cui îi convine să se lumineze la 9 dim şi să se întunece la 3 după-amiaza :(

salmi spunea...

Asa e, eu mi-am imbracat deja psihicul pentru iarna care ne asteapta...lunga si neagra. Sper ca macar sa avem zapada, atunci e lumina...
De acord cu tine, aici toamna e lunga si frumoasa, de prin august pana in noiembrie, temperatura scade lent si frumos...mie imi place.
Pup, we fain!