luni, 14 decembrie 2009

Prima zăpadă la Stockholm

În perioada asta, am decis ca blogul meu să-şi schimbe hăinuţa de sărbătoare aproape zilnic. Aşa că ieri, am ales o hăinuţă albă, de nea, pentru blogul meu, care a anticipat la fix ceea ce am purtat şi eu, astăzi dimineaţă, pe drumul spre şcoală.

Aşteptam nerăbdătoare primii fulgi de nea care să adere în strat gros şi călduros pe pământul îngheţat al Stockholmului şi, deşi am avut parte, în ultimile zile, de fulgi rebeli, iarna cea friguroasă se pare că nu se hotărâse pe deplin dacă să poposească sau nu, timp mai îndelungat, cu hăinuţa-i albă peste aşezările stockholmiene.

Şi iat-o că s-a hotărât! În sfârşit! Dimineaţă, mi-am îndrumat paşii cu grijă şi mare atenţie pe drumul spre pendeltåg dar şi cu ceva stres, ca stratul alunecos de gheaţă să nu-mi joace feste şi să mă trezesc pe la urgenţă :) :(

M-am cam mirat eu şi am bodogănit de zor lipsa pietrişului de pe caldarâm, dar am avut noroc şi nu am plonjat nici măcar pe treptele îngheţate şi alunecoase de la intrarea în staţia de la pendeltåg. Se pare că ninsoarea de azi-noapte i-a luat prin surprindere pe vrednicii şi responsabilii comunei, dar lucrurile au reintrat în normal, ulterior, astfel că la întoarcerea acasă, maşinile de dezăpezire funcţionau la cote maxime (deşi stratul de zăpadă nu depăşeşte UN CENTIMETRU) iar tonele de pietriş au fost revărsate cu generozitate din recipientele special amenajate la fiecare staţie de tren sau la aproape fiecare bloc.

Aşa că pot vedea din nou bătrânei în baston sau ajutaţi de scaunele speciale de deplasat care se plimbă sau îşi fac cumpărăturile chiar şi pe ninsoare.

Ca să vă faceţi o idee despre peisajul stockholmian nins, imortalizat de pe balcon, astăzi, vă las în compania câtorva poze grăitoare ce vor preceda alte fotografii, mult mai sugestive, pe care mă angajez să le "produc" zilele următoare.







5 comentarii:

cristina spunea...

:) Te-ai tinut de cuvant cu iarna suedeza pentru toti. Dar si de ce a mai fost nevoie ca sa nu aluneci ;)

Noi, cititorii neinzapeziti (inca sau deloc, dupa caz; in cazul meu "inca") sa intelegem ca e doar inceputul? Cum a aratat cea mai mare zapada pe catre ai trait-o acolo?

Ninulescu spunea...

Sper ca ti-ai luat si sania cu tine acolo :)..ca alea Suedeze sint imense...si trebuie sa stea cineva in picioare la spatele ei sa o conduca .

Svea spunea...

Eu am aterizat pe tărâm suedez anul trecut, în ianuarie, aşa că am prins 3 luni de zăpadă. În Stockholm stratul de zăpadă nu este atât de generos ca în nord-vestul Suediei, aşa că am experimentat maxim 25-30 cm grosime strat de zăpadă prin martie, cel târziu.

Florentina spunea...

Esti norocoasa, la noi nu a nins inca si astept ninsoarea anul acesta mai mult ca in alti ani pentru ca fetita mea nu a vazut-o niciodata.
Salutari

Anonim spunea...

Si deci pana la urma ce fac cu zapada, unde pun pietris, nu o si strang de pe strazi? Cum se procedeaza mai exact? Sunt tare curios pentru ca la noi iar nu s-a descurcat ai nostri si din strainatate vedem mereu la televizor imagini cu strazi curate, nu sunt ca la noi cu mormane de zapada pe margini.