joi, 1 iulie 2010

Căldură mare, mon cher!

De astăzi, 1 iulie, luna lui cuptor îşi cere drepturile în România! :) În teorie, că în practică, cele 28-30 de grade nu au fost depăşite încă iar ploaia a pus stăpânire, de zile pune, peste agoniseala ţăranului român, lăsat la mâna teledonului şi a binevoitorilor cu dare de mână ce pot strecura câţiva lei în cutia milei.

Pe tărâm suedez, însă, canicula s-a instalat cu nonşalanţă şi nu dă semne de plecare, atât de curând. Weekendul se pare a fi unul fierbinte, cele 30 de grade preconizate dând liber la plaja mult visată dar obţinută, de cele mai multe ori, de către suedezul de rând, prin descindere în ţări preferate şi însorite, precum Spania, Italia, Turcia, Grecia etc. Aşa că înţeleg, pe deplin, frenezia suedezului cum dă soarele şi încălzeşte Balt(ic)a locală, stânca sau nisipul (după caz şi locaţie).

Dacă anul trecut a fost rost de ploaie din belşug, fiind cea mai rece vară suedeză din ultimii n ani, anul acesta lucrurile au revenit la normal iar canicula nu ne ocoleşte. De zile bune cele 25 de grade suedeze îşi fac veacul, cuminţi, în termometrele suedeze, îmbiindu-ne, cu mic cu mare, la lacurile naturale de pe lângă casa omului, că slavă Domnului, sunt destule! :)

Meteorologii, conştiincioşi, îşi fac datoria şi ne anunţă că vremea caniculară poate produce risc de incendii în pădure, din cauza aerului extrem de cald şi uscat. Şi cum suprafaţa Suediei este formată în proporţie de 53% din păduri vă puteţi imagina grija autorităţilor suedeze pentru patria mumă :) Aşadar, ni se reaminteşte, de mai multe ori pe zi, prin toate mediile posibile :) că grătarul la iarbă verde, în pădure este strict interzis în perioada caniculară! În bătătura căsuţei suedeze este acceptat, totuşi! :)

Aşa că, momentan, mă bucur de vremea caldă şi prietenoasă de iulie suedez, mi-am recăpătat monopolul pe garderoba văratică care anul trecut a cam stat la naftalină :) şi încerc să petrec cât de mult timp posibil în compania aerului călduţ suedez că acuşi vine iarna cea luuuuungă şi pufooooasăăăă care nu se dă plecată aşa uşor!

7 comentarii:

Poppy spunea...

Sunt 100% de acord cu tine! Ma bucur de soare ca un copil mic. Si port fuste si rochii! Si ai vazut ce au spus astia prin ziare... sommaren är här för att stanna! Yay :)

Svea spunea...

Da, si eu sunt foarte fericita! Dupa lunga, alba si obositoarea iarna, vara asta e pe gustul meu! Soare si caldura cat cuprinde, fara multa udatura, taman bine pentru garderoba mea de vara! :) Sa stea cat mai mult, ca sta bine! :))

Purple Rain spunea...

Da, de maine se anunta si la mine 3 zile de canicula. Trebuie neaparat sa ajung sa m-arunc intr-un lac :))

Praf de Stele spunea...

Sa va bucurati de soare ! Aici pana acum a fost o vara foarte umeda si cam rece cu multe tunete si fulgere ! Sper sa vina si pe la noi vara adevarata :))

Svea spunea...

Ma bucur mult, Cristina, ca s-a rezolvat problema cu intratul pe blogul meu! Ce bine ca m-ai avertizat! Multumesc! Da, pai sa te arunci ca merita! :) Si eu vin de la un lac din apropiere! Nu m-am aruncat, doar fotografiat si bucurat de soare, liniste si priveliste! :)

Praf de stele, sunt la curent cu vremea ploioasa din Romania! :( Aici, daca anul trecut a fost extrem de friguros si ploios pentru perioada asta, anul acesta avem parte de o vara suedeza caniculara si nu ma plang deloc! :)

Raluca spunea...

Imi place tot ce scrii si descrii, pe unde te plimbi si ce vezi.Dar ar fi bine sa pui si poze ,care sa ne incante ochiul.
Iti doresc plimbari placute in toata aceasta vara.

floridecamp spunea...

profita din plin!!!!imi place sa rasfoiesc blogul tau.pupici!!!!