vineri, 30 iulie 2010

Historia de un amor :)

După cum bine aţi observat, în ultima vreme, blogul meu a căpătat o tentă fotografică destul de pronunţată. Noroc că subiectele sunt originare din Stockholm şi, astfel, nu mă îndepărtez prea mult de tema iniţială a blogului :) 

Pasiunea mea fotografică îşi are rădăcini în timpuri imemoriale, pe când hăituiam prieteni şi rude cu aparatul pe film la petreceri sau pur şi simplu în vizită, la plimbare prin parc sau concedii. Atunci eram îngrădită de celebrele 24 sau 36 de poziţii pe film. Dar chiar şi aşa, prezenţa mea era simţită, din plin, pe pielea bieţilor oameni care nu se doreau traşi în poză la orice pas.

Odată cu descoperirea minunii digitale şi a programelor de editat, pasiunea mea fotografică a cunoscut limite greu de stăvilit :) Aşa am ajuns în posesia primului aparat digital de împrumut, în aprilie 2003: un sony DSC-P72, ca în august 2004 un Olympus C-220Z să-mi devină partener digital de neoprit în hăituiala mea fotografică pasionată. Ulterior, pasiunea mea fotografică a fost hrănită, rând pe rând, de încercări de upgrade ale partenerilor mei foto: un olympus C-2040 (iunie 2005) ce a înfruntat cu stoicism cadre unice şi de neuitat ale nunţii noastre şi ale lunii de miere şi un Minolta Dimage 7i (septembrie 2007), instrument fidel in slujba fotografiei macro. Borcanul cu miere fotografică digitală semipro (gama DSLR) a fost îndelung savurat când, în mai 2008, m-am hotărât asupra unui Nikon D70, socotind tot atunci că ar fi cazul să-mi răsfăţ pasiunea cu un curs de fotografie şi prelucrare digitală în Photoshop, ce a durat 6 săptămâni. Săptămâni în care am descoperit funcţia manuala a aparatului dar şi multe alte noţiuni de compoziţie şi reguli fotografice, care mi-erau complet străine până la data respectivă. Aşa am reuşit să urăsc tonele de poze de până atunci, păstrându-le dragi doar prin prisma calităţii lor de fotografii document ale unor ani apuşi. Cât despre tehnica fotografică - total inexistentă în perioada anterioară cursului :) Şi în curs de perfecţionare prin perseverenţă şi pasiunea de a fotografia din ce în ce mai mult.

Astfel, de unde nici prin gând nu-mi trecea să-mi frec coatele pe băncile suedeze un timp prea îndelungat, considerând că o completare a studiilor universitare bucureştene îmi va fi suficientă pentru obţinerea unui post de dascăl şi, implicit, a unei slujbe decente şi sigure pe pământ suedez, m-am văzut acum patru luni în posesia genialei idei de a mai urma nişte cursuri la distanţă în arta fotografică. Şi cum paleta este bogată şi gratuită, dacă aplici pentru cursuri de stat, însă condiţionată de echivalarea studiilor liceale, m-am văzut nevoită să mă scarpin cu mâna stângă la urechea dreaptă, să fac rost de foaia matricolă de liceu, s-o traduc şi să aştept echivalarea studiilor liceale, care a venit încununată de acceptarea la cursurile la care am poftit.

Aşadar, începând cu sfârşitul lunii august (când începe anul şcolar în Suedia) mă voi delecta, în paralel cu studiile de completare pentru obţinerea dreptului deplin de a profesa în Suedia şi cu mult râvnitele cursuri de fotografie şi prelucrare digitală. Despre care vă voi povesti, în detaliu şi cu entuziasm, fireşte, la vremea respectivă. Până atunci, uraţi-mi succes şi fiţi, mai ales, critici cu încercările mele fotografice :)

7 comentarii:

Raluca spunea...

Frumos istoric in inceputurile artei fotografice.Iti admiram arta manuirii condeiului si ambitia de care dai dovada permanent in realizarea ta pe taram suedez. Sa ai mult noroc.

fly2sky spunea...

Mult succes..ma bucur ca urmezi drumul acesta si astept detalii . E ceva ce imi place si mie... dar eu sunt la stadiul dinaintea cursurilor foto :)

tetris spunea...

Mult succes!

Anonim spunea...

Am citit pe nerasuflate. Foarte frumos scrii! Si titlul foarte inspirat. M-ai facut sa-mi amintesc, cu nostalgie, de primul meu Smena 8M...Ce vremuri! Ce vremuri! Cu ce emotii duceam filmul la developat si ce bucurie, cand vedeam ca iesea ceva din el... Dar si dslr-ul si photoshop-ul m-au fascinat...irecuperabil!!!
Mult succes si mereu sa iasa totul cum iti doresti!
Am sa-ti astept si celelalte "povesti" de la cursuri, si nu numai, cu nerabdare si curiozitate.

Anonim spunea...

Mult mult succes! Sper ca dupa ce imi voi termina si eu studiile, voi putea sa imi satisfac placerea de a tine in mana un DSLR si sa fac si eu cursurile pe care le astept de o vreme...cele de fotografie. Pana atunci, voi citi cu nesat ce vei scrie tu si voi admira pozele facute. Abia astept!

Svea spunea...

Va mulţumesc pentru încurajări! Este o pasiune foarte frumoasă, relaxantă dar şi costisitoare, dacă vrei s-o explorezi la maxim! O să vă ţin la curent cu desfăşurarea cursurilor şi sper să dau dovadă de o îmbunătăţire vizibilă a stilului şi tehnicii fotografice. Abia aştept! :)

Teodora, de acord cu ce spui! :) Şi m-am delectat şi eu cu secvenţele tale fotografice!

Salmi, poate după primul semestru vei aborda şi tu ceva cursuri de fotografie la distanţă! O să-ţi dau eu tips despre cele care merită cu adevărat şi care nu, din cele pe care le voi face eu! Asta în funcţie şi de gusturile şi dorinţele tale! Pup

Purple Rain spunea...

Iti doresc mult mult succes! Ai talent si era chiar pacat sa nu te perfectionezi in arta asta! Eu astept pozele si ma bucur de fiecare detaliu. ;)